• Kermit the frog

Snabbt svar snälla! vad händer om man inte skickar in namnblanketten till skatteverket inom tre månader?

Har fortfarande inte fått iväg den där förbaskade blanketten pga att vi inte kan bestämma oss för vilka andranamn han ska ha.. vad händer om den inte kommer in inom tre månader, någon som vet?

• Svar på tråden Snabbt svar snälla! vad händer om man inte skickar in namnblanketten till skatteverket inom tre månader?
  • storkatta

Man får en påminnelse. Men visst, om man inte skickar in lappen efter påminnelsen (eller om man får flera) kan man få böter.

• norgesessan

Då får barnet dagens namnsdags namn......

Nejdå...man får nog böter..

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • EttElaktTroll

Då väljer dom namn åt dig

Bara skoja

• EttElaktTroll

haha

norgesessan skrev 2008-08-24 22:13:29 följande:
    Då får barnet dagens namnsdags namn......Nejdå...man får nog böter..
  • Silverkatten06

Undrar jag också. Vi har äntligen fyllt i den nu, men det tog tid innan lillen fick sitt namn eftersom vi inte kom överens.

Vi brukade skoja om att om vi inte fyllde i blanketten i tid kanske en tjänsteman på skatteverket skulle namnge honom efter sig själv

• EttElaktTroll

Ja precis och då får man hålla tummen att tjänstemannen ar samma kön som bebisen

Det här är Louise Carl-Johan Eriksson
    fniss

Silverkatten06 skrev 2008-08-24 22:14:22 följande:
    Undrar jag också. Vi har äntligen fyllt i den nu, men det tog tid innan lillen fick sitt namn eftersom vi inte kom överens. Vi brukade skoja om att om vi inte fyllde i blanketten i tid kanske en tjänsteman på skatteverket skulle namnge honom efter sig själv
  • ingensignatur

vi fick 3 påminnelser, men inga böter.. fast de e juh bra om människan finns

• VictorsMamma

Har haft samma problem!! Är 12 dagar över tiden nu. NU har vi kommit fram till vilka namn de ska ha, äntligen. Men vad gör jag? Jo, jag skriver fel namn på fel lapp!!! Har nämligen tvillingar och förväxlade dem. Hade ingen tipex hemma. NU har jag kpt det och tack för påminnelsen!! Ska genast fylla i och få iväg dem. Har faktiskt inte fått nån påminnelse ännu.

Vad ska din son heta i förnamn?

• mjuik

Det skulle vara lite roligt om barnet fick den minst populära namnet i landet automatiskt då.
    Så att inte namnet dör ut liksom =)

Svar på tråden Snabbt svar snälla! vad händer om man inte skickar in namnblanketten till skatteverket inom tre månader?