CityGross vs Willys
Vilken av de affärerna är billigast när man skall storhandla? Är CityGross så billiga som de säger på reklamen eller tjänar man att åka till traditionella Willys?
vad tycker ni? Har ni erfarenheter?
Vilken av de affärerna är billigast när man skall storhandla? Är CityGross så billiga som de säger på reklamen eller tjänar man att åka till traditionella Willys?
vad tycker ni? Har ni erfarenheter?
Nej, Citygross är inte så billiga som de säger. De har bra priser och bra kött samt är sjukt välsorterade, men om man letar extrapriser och inte är beroende av särskilda "fina" märken så är det _mycket_ billigare på Willys.
Sen har jag för mig att CityGross har väl en väldans massa storpack av allting? tjänar man på att köpa storpacken?
jag tycker att city gross har blivit dyrt..
Men jag handlar ändå hellre på citygross, dom har ett stort och bra utbud :)
fler?
fler?
Vi handlade bara på CityGross men har nu gått över till Willys. Billigare, finns fler butiker.
Det har jag inte koll på längre. Waillys har bra utbud o priser på kött.
Här iaf åker folk ganska långt just för köttet på citygross..
Och jag gillar utbudet mycket bättre än på exempelvis Willys..
Men sen höjs ju matpriserna överallt, och de har ja verkligen märkt på citygross.
men blöjor är väldigt billigt=) på cg alltså
Jen nifer skrev 2008-08-25 21:33:50 följande:
Vi var på citygross igår men köpte enbart kött, som var betydligt billigare än willys...men allt annat var dyrare än willys. så imorrn handlar vi resten på det traditionella willys.
JAg handlar aldrig på willys, tycker inte om deras affär här i malmö..dom få gångerna vi har köpt kätt dä'r 'är det skit...Vill man köpa det man är van med är det inte billigare...
Vi handlar på citygross...Finns en citygross och en willys...
Sen handlar vi på coop forum..ska vi gå blir det ica supermarket, ica malmborgs (fast inte storhandla där), eller AGs...Smör har vi köpt på lidl..(om det plötsligt är slut i kylen)
KAn vi inte komma överens över en lista med saker, och gå till varsin affär och jamföra? man behöver ju inte handla allt, bara skriva ner priserna...så¨får vi det bevisat ![]()