• EmilOLucas

CityGross vs Willys

Vilken av de affärerna är billigast när man skall storhandla? Är CityGross så billiga som de säger på reklamen eller tjänar man att åka till traditionella Willys?

vad tycker ni? Har ni erfarenheter?

• Svar på tråden CityGross vs Willys
  • Pallas

Nej, Citygross är inte så billiga som de säger. De har bra priser och bra kött samt är sjukt välsorterade, men om man letar extrapriser och inte är beroende av särskilda "fina" märken så är det _mycket_ billigare på Willys.

• EmilOLucas
    Pallas skrev 2008-08-25 07:14:05 följande:
    Nej, Citygross är inte så billiga som de säger. De har bra priser och bra kött samt är sjukt välsorterade, men om man letar extrapriser och inte är beroende av särskilda "fina" märken så är det _mycket_ billigare på Willys.
    Nä, vi bryr oss inte speciellt mycket om fina märken, bara på ketchup, senap och kaviar.

Men är CityGross billigare på tex krossade tomater, pasta, frysta grönsaker och bröd?
  • EmilOLucas

Sen har jag för mig att CityGross har väl en väldans massa storpack av allting? tjänar man på att köpa storpacken?

• Jen nifer

jag tycker att city gross har blivit dyrt..
    Men jag handlar ändå hellre på citygross, dom har ett stort och bra utbud :)

Nu är våran prinsessa här
  • EmilOLucas
    Jen nifer skrev 2008-08-25 07:31:03 följande:
    jag tycker att city gross har blivit dyrt..Men jag handlar ändå hellre på citygross, dom har ett stort och bra utbud :)
    vad är det du tycker dom blivit dyrt på?

så man tjänar på att åka till willys istället då eller? eller skiljer det inte många kronor mellan de två affärerna?
  • sophiie

Vi handlade bara på CityGross men har nu gått över till Willys. Billigare, finns fler butiker.

• EmilOLucas
    sophiie skrev 2008-08-25 13:22:53 följande:
    Vi handlade bara på CityGross men har nu gått över till Willys. Billigare, finns fler butiker.
    men köttet är väl billigare på citygross?
    finns det annat som är billigare på willys än på citygross och vice versa?
  • sophiie

Det har jag inte koll på längre. Waillys har bra utbud o priser på kött.

• Jen nifer

Här iaf åker folk ganska långt just för köttet på citygross..

Och jag gillar utbudet mycket bättre än på exempelvis Willys..
    Men sen höjs ju matpriserna överallt, och de har ja verkligen märkt på citygross.

• klara07
    EmilOLucas skrev 2008-08-25 13:23:46 följande:
    men köttet är väl billigare på citygross?finns det annat som är billigare på willys än på citygross och vice versa?
    Jag tycker att köttet är billigare på CG och så har det ett väldigt bra sortiment, fö tycker jag att de är alldeles för dyra. Barnmat och välling, frukt och grönsaker t ex är mkt dyrare.
  • Jen nifer

men blöjor är väldigt billigt=) på cg alltså

• klara07

Jen nifer skrev 2008-08-25 21:33:50 följande:

men blöjor är väldigt billigt=) på cg alltså
    Jo deras egna märke är billigt, men jag tycker tyvärr inte att de sitter så bra på tösen.
  • EmilOLucas

Vi var på citygross igår men köpte enbart kött, som var betydligt billigare än willys...men allt annat var dyrare än willys. så imorrn handlar vi resten på det traditionella willys.

• norgesessan

JAg handlar aldrig på willys, tycker inte om deras affär här i malmö..dom få gångerna vi har köpt kätt dä'r 'är det skit...Vill man köpa det man är van med är det inte billigare...
    Vi handlar på citygross...Finns en citygross och en willys...
    Sen handlar vi på coop forum..ska vi gå blir det ica supermarket, ica malmborgs (fast inte storhandla där), eller AGs...Smör har vi köpt på lidl..(om det plötsligt är slut i kylen)

KAn vi inte komma överens över en lista med saker, och gå till varsin affär och jamföra? man behöver ju inte handla allt, bara skriva ner priserna...så¨får vi det bevisat

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
Svar på tråden CityGross vs Willys