• stina 76

Hur tidigt kan man få grav.symtom?

Hej hur vanligt är det egentligen med graviditetssymtom redan innan BIM? Först ca 7 dagar efter ägglossning fäster ju ägget. Kan man ha grav-symtom innan dess överhuvudtaget eller är det bara hjärnan som spökar?
    Här på familjeliv verkar ju många känna av symtom tidigt - och vissa av dem får ju sitt + sen å andra sidan :). Medans andra får mensen i stället.....

Så alla ni som blivit gravida/varit gravida - när började era symtom att visa sig?

• Svar på tråden Hur tidigt kan man få grav.symtom?
  • chess1979

Hej
    mina gravisymton började i v6 med illamående och dom höll i sig fram till v13

• aanna

Mina symptom började före BIM så tillvida att min man märkte att min aptit blev avgrundsstor! Jag började tydligen att äta mycket, mycket mer men märkte inte direkt detta själv (kände givetvis att jag var hungrig men har alltid ätit ganska stora portioner).

Maken sa i alla fall:
    -Du är nog gravid! Men det vågade jag inte hoppas på förstås - men det var jag

Lycka till!

• kulapåmagen

mina symto började 3 dagar innan bim å det var den extrema tröttheten som slog till då... har inte så många andra symtom än just det nu heller.. förutom att jag inte e hungrig..

• Senap

Jag började må illa den dagen som skulle varit första mensdagen.

• Mogen mamma

Jag har inte ett enda symtom.. bara att min mens är uteblivenn.
    är i vekca 8 med mitt andra abrn

• Zingo2

Jag fick mina första symtom på bim+1.

• stina 76

Inte ngn mer som vill dela med sig av sina tidiga? graviditetssymtom? Är det någon av er som fått symtom innan mensen skulle ha kommit och vad i så fall???

• Tvåblirtre

Jag fick precis som menssmärtor 2 dagar innan mensen skulle komma, så jag var helt säker på att det inte skulle bli någon bebbe den gången heller, och gick bara och väntade på att mensen skulle dyka upp. Men menssmärtorna fortsatte men ingen mens kom. Och dessutom blev jag fruktansvärt hungrig. Var på semester då jag upptäckte att jag var gravid, och har nog aldrig ätit så många hamburgare och dylikt på en dag som jag gjorde de följande dagarna. Jag kunde inte få nog av mat!!!

• Auriel

Ca en vecka innan bim kanske tom ngn dag tidigare, ont i bröst, sugen på spec mat, reflux, trötthet, humörsvängningar, hicka, och så + på sticka , och så drömmar om graviditet samt känsla av att jag faktiskt var gravid.

• kulapåmagen

ngt konstigt som jag la märke till var att bröstvårtorna ömmade vid äl å sen 4 dagar eftr äl.. det gjorde även första gången jag var gravid.. sen sluta det.. månaderna innan nu så ömmade inte brsövårtorna alls vid äl....

• Sofiafia

Mina bröst började ömma cirka 5 dagar efter ägglossningen, sedan började jag bli mer hungrig. I sjätte-sjunde veckan började jag få halsbränna som höll i sig i en dryg vecka (varje gång jag åt något). Sedan började illamåendet...

• kulapåmagen

sofiafia

så du menar at jag som har sådan tur att inte må illa nu i vecka fem inte ska roppa hej än

• jamis

såg denna tråd nu... puffar lite för ja e oxå nyfiken

• isa275

Jag "visste" nog att jag var gravid 5 dgr innan bim - blev jättetrött, hade ömma bröst, var väldigt "gråtig" och så smakade det metall i munnen.......å så var jag sugen på kött....fast jag e vegetarian.

• Havanna

Mina symtom började på allvar i v 6-7.

• Auriel

isa275
    började du äta kött sedan ?? tanken slog mig att jag var sugen på finsk bastukorv häromdagen fast jag varit vegetarian i flera år,,,och i midsommras åt jag två sillbitar fast jag inte ätit fisk på i alla fall tre fyra år
    Jag skrattade åt mig själv i affären när jag fick mitt korvsug, tänkte att nu börjar jag nog bli galen eller något, har ju haft lite humörsvängningar senaste veckan, men har nog mer relaterat det till allmänt sänkt välbefinnade stress etc. Har glömt bort det tills nu när jag läste att du var sugen på kött

Fast iofs så äter min man kött och när han skulle grilla i helgen mådde jag illa av lukten, så en köttbit skulle jag nog aldrig bli sugen på,,,fy f*n vad det luktar illa med blodigt läskigt kött

Ja spånar man så här kan man ju få hur mycket grav symtom som helst ska jag lägga till illamående vid grillning till mina symtom

• Toadette

Jag kände symtom redan några dagar efter äl. Mådde illa och fick en hiskelig huvudvärk. Sedan testade jag positivt 5 dagar innan BIM.

Svar på tråden Hur tidigt kan man få grav.symtom?