• Anonym

min bebis ramla ned från skötbordet =( skadad?

min 4.a månaders ramla just ned från skötbordet.. slog i sej i badkaret först å sen ner på golvet.. låg på mage när ja tog upp henne..

ser inga synliga skador på henne och hon ville ha tutte på engång och är glad nu å skrattar..

men ska jag kolla upp det..??? blir rädd för hjärnskador =/

• Svar på tråden min bebis ramla ned från skötbordet =( skadad?
  • Väntar på nr 2

kolla upp det,en gång för mycket istället för en gång för litet.
    för det är inte så bra om man somnar med hjärnskakning.....

• Silverkatten06

Du ska absolut kolla upp det. Åk till akuten på en gång och få henne undersökt.

Skrek hon på en gång hon ramlat? Var uppmärksam om hon somnar så att hon inte somnar för djupt. Har hon hjärnskakning ska hon inte sova nämligen.

• Anonym (4-barnsmor)
    Anonym skrev 2008-08-25 11:19:52 följande:
    min 4.a månaders ramla just ned från skötbordet.. slog i sej i badkaret först å sen ner på golvet.. låg på mage när ja tog upp henne..ser inga synliga skador på henne och hon ville ha tutte på engång och är glad nu å skrattar..men ska jag kolla upp det..??? blir rädd för hjärnskador =/
    Tycker du ska ta det lugnt och kolla upp hur hon verkar först. Hur allmäntillståndet är. Är hon i humör och sitt sätt precis som vanligt så är det ingen fara. Är du orolig så kan du alltid ringa sjukvårdsupplysningen och kolla med dem.
    Min 5-månaders trillade ner från sängen här om dagen. Huvudet rätt i elementet och sen ner på rygg på golvet..Hon skrek en stund och sen var det bra. Inga skador utan blev nog mest rädd.
  • Anonym

Min dotter föll nerför trappan, men hon reagerade inte på det, skrek lite först men var sen som vanligt. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och de menade att jag skulle ha henne under uppsikt men kräktes hon inte eller så behövde jag inte åka inmed henne.

• MissB
    Anonym (4-barnsmor) skrev 2008-08-25 11:25:36 följande:
    Tycker du ska ta det lugnt och kolla upp hur hon verkar först. Hur allmäntillståndet är. Är hon i humör och sitt sätt precis som vanligt så är det ingen fara. Är du orolig så kan du alltid ringa sjukvårdsupplysningen och kolla med dem. Min 5-månaders trillade ner från sängen här om dagen. Huvudet rätt i elementet och sen ner på rygg på golvet..Hon skrek en stund och sen var det bra. Inga skador utan blev nog mest rädd.
    Håller helt med! Ta det lugnt, har henne under uppsikt och känna av allmäntillståndet! Verkar hon som vanligt så håll koll bara, verkar hon slö, borta eller på annat sätt annorlunda ring in till sjukvårdsupplysningen eller akuten.
  • Anonym

okej tack. hon har redan somnat nu =/ men ska kolla till henne ordentligt.
    är inte första gången hon ramlar, hon har ramlat från soffan några gånger oxå...

så blir så rädd att hon ska få nån skda då det hänt flera gånger... men nu var det högre och hårdare...

Hon skrek på engång nu och fick tutte sen var det bra och nu sover hon...

• Anonym (4-barnsmor)
    Anonym skrev 2008-08-25 11:29:44 följande:
    okej tack. hon har redan somnat nu =/ men ska kolla till henne ordentligt.är inte första gången hon ramlar, hon har ramlat från soffan några gånger oxå...så blir så rädd att hon ska få nån skda då det hänt flera gånger... men nu var det högre och hårdare...Hon skrek på engång nu och fick tutte sen var det bra och nu sover hon...
    Menar inget illa nu...men har det hänt "några gånger" kanske det är dax att sluta att lämna henne ensam ens för en sekund. Ha ALLTID full uppsikt. Behöver du göra något annat så lägg henne på en filt på golvet!
  • Hemliga 72an
    Anonym skrev 2008-08-25 11:29:44 följande:
    okej tack. hon har redan somnat nu =/ men ska kolla till henne ordentligt.är inte första gången hon ramlar, hon har ramlat från soffan några gånger oxå...så blir så rädd att hon ska få nån skda då det hänt flera gånger... men nu var det högre och hårdare...Hon skrek på engång nu och fick tutte sen var det bra och nu sover hon...
    Säger som en innan! Sånt ska inte behöva hända flera gånger. Byt på din dotter på golvet så händer det inte mer. För att berätta lite så dör hjärnceller vid hårda smällar mot huvudet.
Svar på tråden min bebis ramla ned från skötbordet =( skadad?