• amonii

Väldigt Tidig Ägglossning? Vanligt?

Hej, jag har en fråga.

Är det Vanligt att ha ägglossning Väldigt Tidigt?
    Tänkte, sist jag blev gravid hade vi sex dagen efter mensen slutat...

Är det någon som vet med sig att ha väldigt tidig ägglossning?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Väldigt Tidig Ägglossning? Vanligt?
  • Lotta83

Själv har jag ingen aning om när jag har ägglossning. Kan tyvärr inte svara på din fråga. Får man fråga hur många dagar du har från första dagens mens till nästa mens? Har nämligen själv funderar på hur stor chans det finns att bli gravid då man har haft sex strax efter avslutad mens. Hoppas du får svar på din fråga.

• amonii

Innan jag satte in spiralen så hade jag klockren mens. Från 1:a dagens mens till nästa 1:a dagens mens var det 29 eller 30 dagar. Alltid.

• PuhGirl

jag har också ägglossning tätt inpå

Jag vill..
  • amonii

Kanske ska berätta också att jag har ganska lång mens. 7-8 dagar.

• amonii
    MarsGirl skrev 2008-08-25 13:13:35 följande:
    jag har också ägglossning tätt inpå
    Hur tätt inpå?
  • PuhGirl

1 vecka efter sista mensdagen

Jag vill..
  • Dimitra

Det beror ju på hur många dagar du blöder.

Blöder du i 8 dagar, sexar dagen efter (på dag 9) och sen ÄL:ar på dag 12 så blir man gravid om allt det andra klaffar. Fullt normal ÄL-tid egentligen.

Blöder du i 2 dagar, sexar dagen efter och ÄL:ar på dag 6 är det väldigt tidigt

The Dimitra universe.
  • Lotta83

Hm, jag brukar ha ca 28-29 dagar. Och ha mens ungefär 5-6 dagar. Men den här månaden fick jag mens efter 24 dagar så då har jag ingen aning hur man ska räkna på ägglossning. Inte för att vi tänkt börja försöka riktigt ännu. Men man kan ju inte låta bli att hoppas lite ändå.

• Dimitra
    Lotta83 skrev 2008-08-25 13:16:30 följande:
    Hm, jag brukar ha ca 28-29 dagar. Och ha mens ungefär 5-6 dagar. Men den här månaden fick jag mens efter 24 dagar så då har jag ingen aning hur man ska räkna på ägglossning. 
    Nån avvikelse så där kan man ignorera. Räkna på 28-29 dagar till nästa gång. Om du däremot börjar ha 24 dagars cykler många gånger i rad så får du tänka om
    The Dimitra universe.
  • PuhGirl

mycket enklare med ägglossningstest, slippa gå och känna efter...och nu tror jag att vi snart få vårat plus för jag har massa symptom

Jag vill..
Svar på tråden Väldigt Tidig Ägglossning? Vanligt?