• Jojo7777

Hur gör ni när ni badar er bebis?

Har en liten prematurtjej på 8 veckor och vi badar henne ungefär 1 ggr/v. Men jag tycker det är lite bökigt och har inte riktigt hittat nåt smidigt sätt..
    Vi har ett sånt där litet badkar från Ikea som vi använder. Vi själva har inget badkar utan bara dusch i badrummet.
    Som det är nu så låter vi hennes badkar stå på golvet i badrummet, fyller upp det med vatten, och jag står sen på knä på en ihopvikt handduk bredvid. Jag och min sambo hjälps oftast åt, eftersom hon är så liten än, och då står vi på knä på varsin sida. Jag tycker dock det är lite klurigt att hålla till på golvet, och sen ska man förflytta det supertunga karet, och hälla ut allt vatten, som plaskar ner hela badrumsgolvet...

Hur gör ni?
    Har ni badkaret nån annanstans? Jag vet inte om man törs ha det på bordet t.ex, om nåt skulle hända..

• Svar på tråden Hur gör ni när ni badar er bebis?
  • challan82

När Min dotter var så liten höll jag till med badbalja på köksbordet....det var ett hål i baljan med en propp och när jag skulle tömma drog jag ut baljan lite och ställde en hink under och tappade ur vattnet.....

Pallar inte att stå på knä...

När hon blev så stor att hon kunde sitta och leka tog jag en pall satte mig på golvet brevid på pallen....

• Pallas

När de var så små badade jag dem i handfatet. Sen diskhon nä de blev lite större.

• xenaa

samma här . hade badbaljan i köksbordet. fick så ont i ryggen annars

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ - ♥ Bönan BF 2oo9-o2-26 ♥
  • Maorie

Vi kör också med badbaljan på golvet i badrummet. Fast jag sätter mig bredvid, inte på knä. Tar av mig så pass att det inte gör nåt om jag plaskas ned.

• Jojo7777

Hm, det där med hål i baljan med en propp var ju smart, varför har inte vår det ??... Hur ska man annars lyckas med köksbordet??

• Duddes mamma

Vår kille 6 v är inte så förtjust i att bada men duscha går jättebra han gillar att bli duschad på huvudet och i ansiktet också. Väldigt smdigt sätt att sköta hygienen på.

Om vi är hemma bägge två så sitter någon av oss sitter på golvet i duschen och den andra sköter duschslangen. Lite struligare om man är ensam så får man hänga duschslangen lågt.

• Joline och Alexandra

Har också en badbalja, köpte den på ullared, köpte även ett ställ till så man slapp sita på golvet. Sett att även babyproffsen har ställ, kolla om de passar din balja.

• Jojo7777

Joline och Alexandra: Aha, vad smart, ska kolla det. Men är det stadigt? och vi har inte så mycket utrymme, så det blir ännu en pryl att förvara...

• Glittran

IKEA-badbalja på golvet i badrummet, är jag ensam lägger jag ut badlakanet på golvet (filt och plastfrotte under) i rummet utanför eller på skötbordet så jag har någonstans att lägga henne när jag tar upp henne.
    Vattnet öser jag ur med en mindre balja, skulle aldrig orka lyfta badbaljan med vatten!

• Cynric

Vi har bafkar så vår kille badar oftast med pappa. Men ibland så badar jag han men då badar han i diskhon Väldigt lämplig höjd att bada han i.

Svar på tråden Hur gör ni när ni badar er bebis?