• FiaLisa75

Vad vill Du handla i en baby-/barnbutik?

Har lovat en kompis att undersöka marknaden lite
    Hon funderar nämligen på att öppna en baby-/barnbutik.
    Vad vill Du handla i en baby-/barnbutik?
    Vill veta allt, allt ifrån nagelsax till barnvagar - ja allt!

Tack på förhand.

PS: Om det är något speciellt märke på någon vara, skriv gärna det också. DS

• Svar på tråden Vad vill Du handla i en baby-/barnbutik?
  • Nyfiken gul

jag vill gärna se fler budgetalternativ oavsett om det gäller barnvagnar eller kläder....

tycker det är så hutlöst o smaklöst att kliva in i en babybutik o bara kunna välja mellan emmaljunga o brio eller bara kunna köpa märkeskläder.... o om man frågar efter tex chicco barnvagn så måste det beställas! att man bara kan se modellerna via någon katalog!

är jag ute efter dyra märken beställer jag hellre direkt från fabrik eller inköpare...

• Micaela

Ja lite variation på grejjerna ska det vara, både kända märken och lite okändare.

• angelmouse

håller med Nyfiken Gul

jag skulle dessutom vilja ha tygblöjor....lite större sortiment...men marknaden för det är väl kanske inte enorm

• angelmouse

med större sortiment menar jag annat än "Imse Vimse"

• Sara K

Kläder (typ Esprit, Mexx mm, och även lite billigare märken förstås), nappflaskor, tallrikar, skedar odyl, haklappar, sängkläder, leksaker (typ babygym, mobiler, skallror, bitleksaker), John Lennon-kollektionen, vagnar (allt från UJ, Emmaljunga till lite mer budget), sängar, skötbord m tillbehör, barnvagnstillbehör typ flashållare, skötväskor, insektsnät, parasoll mm, filtar, badcape, babysitter, bärsele, bilbarnstolar mm mm!!

Jag tycker det är rätt kul att dom stora babybutikerna (typ Babyland) har just märkeskläder och lite dyrare grejer, för vill jag handla "billigare" kläder så kan jag ju göra det var som helst.. typ H&M, Lindex mm..
    Däremot skulla det vara bra om det togs in lite billigare vagnar, sängar och andra möbler m tillbehör, för det är ju svårt att hitta!

Hälsa din kompis lycka till och får man fråga vart den ev butiken ska öppna??
    (jag saknar förresten oxå att kunna beställa samma sortiment via nätet som finns i butikerna.. Går det att beställa så är utbudet alltid så begränsat (typ Babylands hemsida), det tycker jag är synd!

Hoppas jag varit till lite hjälp!

• Helene m Olivia o Sigrid

Billigare amningströjor och fina bärsjalar!

• ladyhawk

Ergo bärsele, ringsjal. Inte bara BabyBjörn.

• FiaLisa75

Tack för alla idéer!

Finns det flera?

• lilleli

Ficher price babysitter med vibrator...... En mycket god investering. Bra pedagogiska leksaker till inte alltför höga priser fina pekböcker....

• Nyfiken gul

kanske även utöka sortimentet med det som även MAMMA kan behöva medans man planerar att bli gravid, är gravid o efter förlossningen?

*ägglossnings/grav-tester

*mammakläder i läckra varianter o inte bara tält o volang+rosett....

*stödbälten, stödstrumpor, stödbandage...

*amningsbh

*trosor

*småplock som amningsinlägg,amningsnapp,bröstvårtskräm osv...

*bindor o andra typer av "sjukvård" man behöver efter en förlossning.

*Alternativmedicinska produkter typ hälsokost som nyttiga teer inför att bli gravid, amnings-te, snäckskal för ömma bröstvårtor, riskudde för mjölkstockning, produkter som hör ihop med yoga-meditation som kanske stenar o kristaller... örtsalvor för blöjeksem osv....
    DET är det många som efterfrågar har jag märkt i lokala hälsokostbutiken!!!!!

*gärna även ett litet mindre utbud av böcker... Om föräldraskap, förlossningar, alternativa föräldraskap, vänta-barn-böcker, självstudier osv...

Svar på tråden Vad vill Du handla i en baby-/barnbutik?