Kostnad för barnfotografering?
Någon som kan upplysa mig om ungefär hur mycket det kostar att ta barnbilder hos en fotograf?
Någon som kan upplysa mig om ungefär hur mycket det kostar att ta barnbilder hos en fotograf?
Vi gick till en riktigt duktig fotograf som därför tar betalt där efter... Han tog 800 för själva fotograferingen och sen 120 kr per bild man ville ha, själklart blev det dyrare om man ville ha förstoringar.
Men det finns billigare, beror ju på vad man själv har för krav på de bilder man vill ha. Det billigaste är väl om man möter upp en fotograf som kommer ut till tex. babyland och fotograferar skolkortsliknande bilder. Då kostar det typ 45 kr per förstoring tror jag.
finns förresten några bilder i mitt galleri från fotografen om du vill se dem...
Jättefin bild!
Inga fler?
De vi ska gå till är svindyra - Fotografen (Catte och Göran persson i Helsingborg). Jag ryser bara jag tänker på det. Det handlar om tusentals kronor för några laminerade förstoringar... Men de är ju ETABLERADE - ALLA går dit .
Vi funderar t o m på att hoppa av. Det borde ju gå att hitta någon med studio som inte skinnar en. För det är ju viktigt att fotografierna tas i en riktig studio av ett proffs.
Dessutom BEHÅLLER de negativen och rättigheterna!!!
fick fota för 295 kr på Sandro I Umeå , babyspecial, , då fick vi 12 motiv på en kontaktkarta att välja bland. Sen fick man välja ett motiv och fick en förstoring på det (13'18) så det var ej så stort. Sen får man behålla kontaktkartan och kan sen gå in och beställa fler kort , pris.ex. är 100kr per bild i ett album med minst 4 bilder, 390 kr för 10 tackkort....ect.................
Jag hoppas kunna hitta något ställe där man kan foto och få några förstoringar för totalt ca 1000 kr. Det känns lagom.
Svenska Porträttklubben har erbjudande att om man fotar sitt barn vid 6 månader och 1 år så bjuder dom på den första fotograferingen (4bilder)
Jag gick med i detta!!! elelr nja gick inte med i detta men skulle. en annan fotograf där vi bor har samma erbjud. konkurans antar jag.
Svenska Porträttklubben har erbjudande att om man fotar sitt barn vid 6 månader och 1 år så bjuder dom på den första fotograferingen (4bilder)
Där jag tog mina kostar det 0kr för 6 mån och sen 900kr för 1års. 7 bilder 6mån och 9 1år