• Lilla K

Restauranger + hotell i Karlstad?

Ska till Karlstad i sommar, och i samband med att vi firar vår årsdag ska vi ut och äta och bo på hotell.

Hotellet vill vi ska vara fräscht! Inga sunkiga heltäckningsmattor eller inrökta korridorer! Har kollat på Radisson, Carlton och Elite på nätet, men har ju inte en blekaste om hur de är i verkligheten... Nån som vet nåt, eller har nån annan rekommendation?

Restaurangen vill vi ska vara bra - helt enkelt! God mat och mysigt ställe, nån som har en rekommendation?

• Svar på tråden Restauranger + hotell i Karlstad?
  • Pallas Athena

Jag tycker definitivt Rica hotell! Nytt, fräscht med många lyxgrejer (som spa), men ändå ett av de billigaste i Karlstad!

• Pallas Athena

Restaurang Pråmen, dyr men mycket mysig!
    Annars finns en massa uteserveringar som är mysiga, t ex Alfies, Ankan mfl!
    Annars kan jag rekommendera kinarestaurangen Tain Loon som min kompis familj äger!

• Pallas Athena

Om ni inte vill ha Rica hotell tycker jag isåfall Plaza, med en supermysig bistro på "innergården" (en inbyggd innergård som ser ut som någon italiensk gård mellan bostadshus!), de har också spa mm!

• Muminski

Antonios..mmm god mat mysig källarlokal..fin vinkälalre och trevlig personal!

• Pallas Athena

Nej, den har jag inte hört talas om!

• Miss Tattoo

Om ni vill sitta ute å mysa i vackert väder el sitta inne säger jag Cafe August mycket god mat fin utsikt vid vattnet (jag jobbar där slutar dock 1 juli flyttar till annan ort )

• Miss Tattoo

casa antonio : spansk god mat mumms tapas m.m väldigt romantisk restaurang

• bozzini

Casa Antonio är en väldigt mysig restaurang men jag har inte varit nöjd med maten de få gånger jag varit där. Jag gillar Arena vid Stora Torget. De har en amerikansk-inspirerad meny. Valfrid´s på Östra Torggatan är också bra. Gillar man kinamat så är Tain Loon, precis som Pallas Athena sa, mycket bra. Blå som också ligger vid Stora Torget är trevlig.

Svar på tråden Restauranger + hotell i Karlstad?