• Craving

Mensvärk i vecka 6-7. Normalt eller MF på G?

Hej ni som är i 6-7 eller har varit där. Är det normalt med lite mensvärk på ena sidan, någonstans runt ena äggstocken eller är det ett MF/ utomkveds på G tror ni?
    Sist när jag fick missfall så hade jag en fast molvärk på ena sidan i ett par veckors tid innan MF:et var ett faktum. Nu blir jag nervös vid minsta lilla ont...

Hur är det för er andra?

• Svar på tråden Mensvärk i vecka 6-7. Normalt eller MF på G?
  • ML3

jag hade också de och det är helt normalt att man har lite molvärk

• Craving

Skönt att höra ML3 ! Man blir lätt lite nojjig...

Fler med erfarenhet??

• Sessan7

Så har vi nog alla haft det mer eller mindre.. Molvärk är jätte vanligt...
    Tror inte alls att du ska oroa dej..

• Craving

Tack Sessan7 och LillaMalin! Jag vet nog också med mig att jag nog bara ska försöka släppa såna tankar! Det blir vad det blir och förhoppningsvis ska jag lyckas denna 3dje gång!

KRAM

• Tussi

Helt normalt enligt min bm eftersom jag frågade när jag var inne för vul i v7+0. Vet hur orolig man kan vara eftersom jag åxå hade liknande smärtor (fast sju resor värre) när jag fick mitt mf. kram Tussi

• Tussi

Kanske ska nämna att jag denna gång trots smärtorna fick se två underbara krabater med pickande hjärtan-Hon sa att när man sett hjärtat slå o v7 eller senare så är den 96-97% som går vidare till förlossning! Underbart va? Kram Tussi

• Craving

Tack Tussi, och vad roligt med två!!! Jag funderar på att ringa gyn för att kolla upp så att man kan vara lite lugn...

• Cattla

I alla tre fall som jag varit gravid har jag kännt ordentliga "mens-på-gång" smärtor från 1a uteblivna mens till 2a uteblivna ungefär. Så jag tror det är helt normalt det du känner

• septbebis

Jag hade mkt mensvärk vid den tiden.

• amar

jag hade också jättemkt värk typ mensvärk.Barnmorska sa att det var normalt. din livmoder växer!

• Craving

Tack för alla snälla svar!

• Craving

Jag fick tid för gynundersökning på onsdag. Då får man ju veta om något är fel eller om allt bara är normalt!

• Craving

Allt verkar vara OK och graviditeten sitter inte fast i äggledaren som jag misstänkte utan satt fint i livmodern. Vi såg inget foster men fosterhinnan och gulesäcken fanns. Jag fick tid för ett nytt VUL om två veckor.

• Craving

Hi hi! Har varit på VUL igen och nu fick man då minsann se... Ett litet pyttefoster på 15 mm med små armar och ben, navelsträng och gulkropp!!! Vilken otroligt cool feeling!! Jag bara låg där och log ju!

Åhhhhhh, vad lättad jag känner mig nu, och framförallt GRAVID! Läkaren bedömde att jag är i vecka 7+6 idag. Det var därför man inte såg något sist!

Svar på tråden Mensvärk i vecka 6-7. Normalt eller MF på G?