• Sanjos

Dröm om död......

Vad betyder det egentligen om man drömmer att någon dör?

Hade en dröm för ett tag sedan om att mitt kusinbarn, på 4 mån, dog.

Inte så långt efter det drömde jag istället om att min ena moster dog.

Båda drömmarna kändes så verkliga att det var skrämmande!!!!

• Svar på tråden Dröm om död......
  • xenaa

Jag har för mig att om man drömmer om död såhänder det något positivt. minns inte riktigt, men de var inte "farligt" att drömma om döden o sånt

'
  • LadyB
    Sanjos skrev 2008-08-25 20:21:11 följande:
    Vad betyder det egentligen om man drömmer att någon dör?Hade en dröm för ett tag sedan om att mitt kusinbarn, på 4 mån, dog. Inte så långt efter det drömde jag istället om att min ena moster dog. Båda drömmarna kändes så verkliga att det var skrämmande!!!!
    Jag kan tänka mig att det betyder att du är _rädd_ att dom ska dö,elelr att du har en rädsla att folk som står dig nära ska gå bort. Det betyder _inte_ att någon kommer att dö
  • Mysan59

Vill verkligen inte skrämmas, men det beror väl på om man sanndrömmer eller inte.

För många år sedan brevväxlade jag med en person, jag drömde en natt att jag stod vid hans gravplats. Några år senare blev han skjuten... Behöver ju absolut inte betyda nåt sånt i din dröm, utan det är kanske som dom ovan här skrev...

För några nätter sen drömde jag om en gammal kompis som jag inte sett eller pratat med på 8-9 år och han var döende, så då blev jag orolig, men som sagt, det behöver ju inte betyda att han är det.

Det är bara att vänta och se

• Light pink

alla böcker som jag har läst betyder att det e nått helt nytt som ska hända dig, att du avslutar ett kapitel i ditt liv och börjar på ett nytt

• Björkman

Det är inget att bry sig om. Drömmar eller mardrömmar är bara ett sätt för hjärnan att sortera info och intryck. Och betyder inte ett dugg i verkligheten.

• oändligt

tänk om detta är en dröm ?

drömma känns verkliga för det är den andliga delen av dig som rör på sig medan kroppen vilar.

beroende på om du har sanndrömmar eller ej..

troligen bearbetar du känslor.
    döden symboliserar mycket

dina dröm bilder är dina och deras betydelse kan du bäst själv..

men tex att ett barn dör kan va rädsla att förlora ditt egna barn,,du bearbetar sorg och förluster du upplevt som liten själv.

att drömmen om den vuxna släktingen dör kan vara rädsla att tappa kontakt med dit förflutna din härkomst..

du kanske innerst inne behöver varamera den du är ursprungligen men känner att du liksom tvingas vara en annan.

drömmar tyds bäst av en själv...börja ha en bok och penna vid sängen..skriv ner allt eller rita bilder när du vaknar på så vis kommer du lära känna din inre andes budskap och vem du är..

genom död uppstår återfödelse..

det fysiska livet är inte permanent
    det ska dö..

men det själsliga...dör aldrig..

detta kan oxå tolkas in i rädslan av att inte veta men känna av.

drömmar är en portal in i en annan dimension..

om du ber om lyckliga drömar innan du sommnar så är chansen stor att det blir så-

i andens kropp är tanken styrande

tanken attraherar....

det du tänker manifesteras i fysisk form bli din "verklighet"

om du tänker jag är glad
    och dessutomupprepar det
    tex 100 ggr i följd

då är risken enormt liten att du upplever dig ledsen..

attraktions eller tankens magnetiska kraft är oändlig..

valmöjligheterna och kombinationerna är oändliga..

fritt val att tänka har vi som människor
    beroende på om vi tänker posetivt eller negativt kommer vi att skapa vår verklighet

samma sak gäller drömmar...

men vad ärdrömmar egentligen eller är detta en dröm och drömmen vår riktiga vakenhet......tål att fundera på

ha dett gott..i ljuset...

• Björkman
    oändligt skrev 2008-08-28 05:01:22 följande:
    tänk om detta är en dröm ?drömma känns verkliga för det är den andliga delen av dig som rör på sig medan kroppen vilar.beroende på om du har sanndrömmar eller ej..troligen bearbetar du känslor.döden symboliserar mycketdina dröm bilder är dina och deras betydelse kan du bäst själv..men tex att ett barn dör kan va rädsla att förlora ditt egna barn,,du bearbetar sorg och förluster du upplevt som liten själv.att drömmen om den vuxna släktingen dör kan vara rädsla att tappa kontakt med dit förflutna din härkomst..du kanske innerst inne behöver varamera den du är ursprungligen men känner att du liksom tvingas vara en annan.drömmar tyds bäst av en själv...börja ha en bok och penna vid sängen..skriv ner allt eller rita bilder när du vaknar på så vis kommer du lära känna din inre andes budskap och vem du är..genom död uppstår återfödelse..det fysiska livet är inte permanentdet ska dö..men det själsliga...dör aldrig..detta kan oxå tolkas in i rädslan av att inte veta men känna av.drömmar är en portal in i en annan dimension..om du ber om lyckliga drömar innan du sommnar så är chansen stor att det blir så-i andens kropp är tanken styrandetanken attraherar....det du tänker manifesteras i fysisk form bli din "verklighet"om du tänker jag är gladoch dessutomupprepar dettex 100 ggr i följddå är risken enormt liten att du upplever dig ledsen..attraktions eller tankens magnetiska kraft är oändlig..valmöjligheterna och kombinationerna är oändliga..fritt val att tänka har vi som människorberoende på om vi tänker posetivt eller negativt kommer vi att skapa vår verklighetsamma sak gäller drömmar...men vad ärdrömmar egentligen eller är detta en dröm och drömmen vår riktiga vakenhet......tål att fundera påha dett gott..i ljuset...
    Jaaa, tänk om det är så.....
  • Analoga
    Sanjos skrev 2008-08-25 20:21:11 följande:
    Vad betyder det egentligen om man drömmer att någon dör?Hade en dröm för ett tag sedan om att mitt kusinbarn, på 4 mån, dog. Inte så långt efter det drömde jag istället om att min ena moster dog. Båda drömmarna kändes så verkliga att det var skrämmande!!!!
    Jag har haft liknande drömmar i flera nätter den senaste veckan!! Undrar också vad det betyder!
  • Björkman
    Analoga skrev 2008-08-28 21:11:21 följande:
    Jag har haft liknande drömmar i flera nätter den senaste veckan!! Undrar också vad det betyder!
    Förmodligen ingenting.
  • volvo bm 814

Jag har fått höra att drömmer man om att någon dör så betyder det att någon ska ha barn. Drömmer man om att någon föds så ska någon dö.

Svar på tråden Dröm om död......