• pelagonia

Recept med Crème fraiche Tomat & basilika/Franska Örter

Vill ha smarriga recept på kyckling/kötträtter där ni anv Crème fraiche  Tomat & basilika/Franska Örter.

Någon ?

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Svar på tråden Recept med Crème fraiche Tomat & basilika/Franska Örter
  • FrökenR

Stek bitar av kycklingbröst. Mot slutet av stekningen ha i lite hackad lök. Gott om den fortfarande är lite krispig. Ta tortillas och bred på creme fraichen, lägg på lite kyckling-lök-röra samt hackad färsk tomat. Rulla ihop, lägg i en ugnsform och toppa med riven ost. In i ugnen till osten fått fin färg. Superenkelt och gott.

• Mollymajs

Vi brukar strimla kött/ kycklig och steka det med champinjoner, lök och soltorkade tomater. Sen häller vi i fraichen och spär med lite grädde. Serverar med pasta.

Annars är det gott o helsteka gläskfile o göra en sås av fraichen som den är ev spä den lite o servera till ris.

• Mollymajs

Av mina är båda mums Men om man ska ha det enklaste är nog pastan snabbast o göra.

pelagonia skrev 2008-08-26 08:25:19 följande:
    Vilken är godast ?
  • pelagonia
    Mollymajs skrev 2008-08-26 09:47:26 följande:
    Av mina är båda mums Men om man ska ha det enklaste är nog pastan snabbast o göra.
    Jag menade vilken Crème fraiche av Tomat & basilika/Franska Örter är godast ?
  • Mollymajs

Ahhaaaaa är lite trög Ja gillar franska örter bäst.

pelagonia skrev 2008-08-26 09:49:07 följande:
  • Mollymajs

pelagonia skrev 2008-08-26 09:49:07 följande:
  • pelagonia
    Mollymajs skrev 2008-08-26 09:52:14 följande:
    Ingen fara..Tack. Tycker oxå den låter godast.
Svar på tråden Recept med Crème fraiche Tomat & basilika/Franska Örter