• Anonym

Hur snabba är csn på att skicka ut påminnelse/krav?

Jag ska betala 3000 kr till csn den här månaden, men har bara inte råd! Hur snabba är de att kräva in pengarna, jag menar är det möjligt att släpa lite på räkningen till nästa månad?
    En påminnelse kan jag ta, men vill ju inte ha inkasso i brevlådan..

• Svar på tråden Hur snabba är csn på att skicka ut påminnelse/krav?
  • Anonym

De är nog ganska snabba MEN man kan begära anstånd eller sänkning av kravet om man har lite pengar. Det är bara att ringa och prata med dem så löser det sig nog.

• Marvinna

De är snabba med att skicka påminnelser. Det tar bara ett par dagar. Ring och prata med dem om du kan skjuta på räkningen ett par dagar.

Har du funderat på att betala in varje månad istället?
    Det är en stor lättnad kan jag säga att betala in lite mindre varje månad än att lägga ut mängder med pengar på en gång.

• Cinza

Jag tror inte csn skickar till inkasso. Du får påminnelser direkt från dem och sedan går det nog raka vägen till KF.

• modestyonly

Dessutom har dom höga påminnelseavgifter, runt 100 kr tror jag! Betalar du per kvartal? Be att få månadsvis, via autogiro så svider det inte lika hårt!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Anonym

Tack för svar. Jag törs inte släpa på den alltså.. Fick vackert plocka fram kreditkortet å betala in där nästa mån istället.

Svar på tråden Hur snabba är csn på att skicka ut påminnelse/krav?