• evelina26

Stor mage redan i v.13?!?

Är i v13 nu och min mage har redan börjat växa rätt mycket...en bekant till mej är i v19 och jag har nästan lika stor mage som henne!!
    Jag har gått upp en hel del (ca 8 kg redan) men det har mest satt sej på lår och rumpa...
    När man läser om när andras magar börjar växa så verkar det som om de inte tittar fram förrns i v16-20 (typ) det känns som om jag är helt onormal skulle vara kul och veta om det är fler som har fått mage tidigt!

• Svar på tråden Stor mage redan i v.13?!?
  • PowerPuffGirls

jag hade super mage i v13

• Cia 77

Du kan nog vara lugn... du är inte ensam om att ha mage redan... min kom redan v5-6...
    Börjar allvarlgt fundera på om det kan vara två där inne... bilder finns i mitt galleri. Kram

• Charlottee

oh, ja! Jag har en mage.. en stor en.. när jag väntade dottern var ju ungefär såhär stor i vecka 25... just nu är ja bara i vecka 15 =) Så du e inte ensam....

• Jessica med Seth

Det är mitt första barn, är i v12 och har jätte mage. Går absolut inte att dölja.
    Så du är verkligen inte ensam...

Har också gått upp en hel del i vikt. (6 kg)
    Fått jätte elaka kommentarer som
    -varför då? Babyn väger ju inget! osv...

Tycker man kan vara tyst om man inte har något bättre att säga.
    Inte f* kommenterar jag deras vikt!

• appelsinen

Hej,

Jag har ochså jättestor mage. En granne frågade igår.. -Nu syns ju magen ordentligt, visst var det i augusti du skulle ha! -Nej, det är i december svarade jag då )

Min synter ordentligt i vecka 12, har en bild i mitt galleri och om jag hade släppt ut magen helt på bilden hade den sett ännu större ut!

Det är nog väldigt individuellt, jag har mycket svank ochså och såg nästan gravid ut ibland innan jag var gravid.

Är i vecka 16 nu, har bara gått upp 2,5 kg men magen är jättestor!
    Å andra sidan är det ju kul att den syns men man undrar ju hur det skall sluta )

• maja71

Oj vad skönt att hitta denna länk! Först tänkte jag (rubriken) stor mage redan i vecka 13 -HAHAHA! För jag är i början på vecka 8 och köpte mammabyxor förra veckan, i vecka 7 alltså. Min mage SYNS. Den är stor, rejäl, ordentlig, redig, bamsig. Muminmamman. En gravid muminmamma. Börjar tro att jag räknat fel på ... tre-fyra månader... Nej, men skämt åsido så känns det ju som att något är fel när man läser i alla böcker att det BÖRJAR synas i vecka 20. Tack Cia för bildbevis på motsatsen!
    Problemet är nu att hitta kamouflagekläder de fem veckor som är kvar fram till semestern. Börjar allvarligt tvivla på om det ska funka.
    kram på alla stora magar!

• mimmsan

Har fått mage med mina tre barn redan v 8-10, så du är inte ensam snäckan!!!

• evelina26

Gu vad skönt att veta att det finns fler
    Idag har jag iallafall inhandlat kläder som ska (bör...) hålla ett tag fram i sommar, kjolar och t-shirtar med väl tilltagen midja att växa i!
    Förövrigt så måste jag säga att utbudet på mammakläder är uselt...jag höll på att ge upp hoppet idag efter 3 affärer, jag kan inte hjälpa det men det flesta kläderna var sjukt fula
    Kram

• Sarasnaran
    Åh så skönt att läsa denna tråden!
    Jag är i vecka 6 bara och det ser ut som jag käkat för månag bullar!
    *surar*
    Lite "riktig" bebismage hade inte varit fel.
Svar på tråden Stor mage redan i v.13?!?