• stinamalmö

era bästa flyttips!

Jag håller på att flytta från en liten lägenhet på 25kvm till större. Min lägenhet kan tyckas liten men ni anar inte hur mkt grejer man kan samla på sig...

nu vore jag tacksam för era bästa tips på hur man gör en flytt så smärtfri som möjligt, just nu känns det som att det aldrig kommer att ta slut... även intresserad av flyttstädtips!

tack!

• Svar på tråden era bästa flyttips!
  • Pikku Enkeli

-Rensa! Vi gjorde oss av med mängder av onödigt förrförra gången vi flyttade.
    -Packa hellre många lätta kartonger, istället för färre och tunga.
    -Använd flyttkartonger av samma storlek. Vi har provat att flytta med ihopplockade kartonger av alla sorter = värdelöst!
    -Böcker packas i papperskassar eller banankartonger(annars blir det för tungt).
    -Packa typ allt i tid och använd papptallrikar osv de sista dagarna.
    -Börja städa ur skåp/garderober innan flytten, ger tid åt att orka resten sen.
    -Putsa fönster med fönsterputsdukar på burk, alltså färdiga preparerade med fönsterputsmedel (Biltema har)

• Längtandsfull

Dom upphägnda kläderna tar du som dom är..

sätt en svart soppsäck över och gör hål för galjkrokarna. tejpa ihop krokarna så du enkelt kan flytta dom..

Häng direkt upp i den nya gaderoben och när du känner att du flyttat klart så klipper du upp säckarna och kläderna kommer fram.

Då slipper du vika ihop alla kläder och du slipper massa jobbiga galjar..

• Ester W

Vinkartonger från systemet och ställ glasen i, då behöver du inte linda in dem i papper eller tvätta dem när du ställer in dem i skåpen!

• Längtandsfull

för någon månad sen så flyttade mormor och morfar och då anlitade dom en flyttfirma..

Dom hadde speciella papper som dom slog i glas mm i...

Nu när vi skall flytta så fick jag alla dom papprerna.. Mormor bad dom lämna alla..
    så det var en stor flyttkartong fullt med dom..

Kan säja att det är toppen för jag sliper diska alla glas när jag plockar upp dom...
    Det får man ju göra om man slår in i tidningspapper..

Så om jag inte hade hafft dessa papper så hade jag tagit reda på om man kan köpa sånna någonstans ex från en flyttfirma..

Sparar massa tid på detta.

Svar på tråden era bästa flyttips!