• stina72

Reima eller Didriksson

Funderar kring om vi ska köpa en Reima eller Didriksson-overall till sonen på 2 år.
    Vi hade en beg Reima förra året som jag var sjukt nöjd med. I år blir det en ny overall men kan inte riktigt bestämma mig om det verkligen är värt att lägga ut ca 1500 kr för en Reima när man får en Didriksson för ca 700 kr.

Jag bryr mig inte om ifall de går att köra i torkskåt eller inte.
    Det viktiga är att de är vattentäta, vindtäta och andas. Sen ska det naturligtvis vara en smidig overall.

Är Didriksson lika bra som Reima?

Vad säger ni Glad

Ni kan skratta om ni vill, håna oss, vi rör oss ni står still
  • Svar på tråden Reima eller Didriksson
  • snuzen

Vi har kört på Didriksons i 3 år nu till våra barn o är väldigt nöjda. Vi kör på det märket i allt fr vanliga regnkläder, fleecefodrade regnkläder, vantar till vinteroveraller.

Kläderna har varit i så fint skick även efter 2 år att vi har kunnat sälja de vidare o kommentarerna vi har fått då är att det inte ens syns att de är använda.

Vinteroverallen som vi köpte nu i år fick vi för 600:- på ett Outlet här i Sundsvall, Handelshuset heter det, och det är inte fjolårets design utan årets.

Hälsningar Suzanne

• kristinah

varför inte köra på en begagnad reima i år igen?

vi köpte just en som kostade 1500:- förra året för 450:- i fint skick - liiiite ruggad på knäna men bara om man synade nogrannt.

satt och funderade på en ny först men så vet jag hur trist det är om nåt händer med en så dyr overall.

• linus

Reima Kiddo kostar bara 900:-  om du kan tänka dig den .
    Reima Tec kostar 1500 :- och jag har tidigare haft dessa men i år ska jag prova Kiddo
    Jag gillar inte Didrikssons för de är så stela om man är van vid Reima.
    Mikk-line är i klass med Reima och även Lego-overallerna.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias & Nelly ♥¸.?°´¯) ♥
  • LillaÄrtan

TS jag är i sama sits! Jag velat mellan po.p, reima & didrikssons Lite olika prisklasser dessutom!

Min tjej som blir 3 till jul hade en Didrikssons förra året och jag har suuuupernöjd med den. Alltid varm o torr!

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Annamaja

Didrikson har blivit mycket bättre på senare tid. Sonen som är 6år hade en sån i vintras. och den är i jätte fint skick fast den varit med på mycket äventyr. Dom var lite sämre förut men nu är jag super nöjd med dessa.

• jen bossman

Min son använder didrikson och dom overallerna är vi väldigt nöjda med. Satsar på en sån i år oxå. Nästa år ska dottern få en oxå!

• hejhejhejhejhej1

bor i sthlm och undrar vart man hittar en didrikson overall?

• Stargirl

Ingen tvekan. REIMA såklart. Didriksson är inte i närheten i kvalitet. Det är ju en pris skillnad men om du har råd så satsa på en Reima.

*~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl

Vi hade Didriksson förra året till sonen som då var 4 år. Var inte missnöjd men inte lika nöjd som med en Reima. Så i år blev det tvådelat set från Reima till honom.

*~Bugaboo RULES~*
  • Mosen08
    linus skrev 2008-08-25 21:49:01 följande:
    Reima Kiddo kostar bara 900:-  om du kan tänka dig den . Reima Tec kostar 1500 :- och jag har tidigare haft dessa men i år ska jag prova Kiddo Jag gillar inte Didrikssons för de är så stela om man är van vid Reima.Mikk-line är i klass med Reima och även Lego-overallerna.
    Vet du hur legooverallerna är i strl?
Svar på tråden Reima eller Didriksson