• Anonym (assistent)

lön för personlig assistent

Vad har ni i lön?
    Hur mycket jobbar ni?
    Anställningsform?
    Arbetsgivare? (kommun, kooperativ, assistansbolag)

Jag har 110 kr/h
    jobbar ca 85 %
    så länge assuppdraget varar (förlängs ett år i taget)
    kooperativ

• Svar på tråden lön för personlig assistent
  • Anonym (Moritz)

Jag har 138kr/h (men jag är tillsvidareanställd och har månadslön).

Jag jobbar heltid.

Jag har en tillsvidareanställning, enligt HÖK-avtalet.

Jobbar inom kommunen.

• Anonym (assistent)

Oj, vilken bra lön.... får du mycket internutbildningar?

• Anonym (Moritz)

Anonym (assistent) skrev 2008-08-25 22:44:28 följande:

Oj, vilken bra lön.... får du mycket internutbildningar?
    Har fått, men nu har de dragit ned på det. Jobbar med krävande brukare; krävs bla specialkunskaper, så den utbildningen har vi fått.
  • Anonym (assistent)

Någon mer.... jag trodde det fanns massor av assistenter därute

• AveVerumCorpus

När jag för ca. fem år sedan slutade jobba som personlig assistent hade jag 135 kr/h +OB.

• Anonym

Har 19000 i månadslön,jobbat i 6 år inom kommunen.

• Anonym (ass)

115 kr/h
    Kommunen
    Är vidarutbildad sjuksköterska (jobbar extra hos en anhörig)

• Anonym (assistente)

Oj vad bra lön ni har!!!
    Jag har 101kr/h (OB tillkommer, eftersom jag jobbar bara helger och kvällar blir det en del). Anställd enligt "så länge uppdraget varar"
    Jobbar 40-50% (jag studerar samtidigt)
    LSS Frösunda

• Csve

19000 ca i grundlön. ingen utbildning alls förutom kurser med specialinriktning.
    jobbat 7 år som pers.

?♥ För evigt ♥?
  • Rulltrappa

ca 114 kr/timme. är schemalagd timvikarie inom vår kommun. brukar bli 100-130 timmar/månad.

• CaLaJo

Jag har 118:- /tim + OB, jobbar 75%.
    jobbat 1 år som ass. Anställd av assbolag.

Följde med annan brukare på läger i somras, var då anställd av kommunen och löneskillnaden är flera tusen i månaden.

• Anonym

Jag jobbar också på Frösunda LSS och jag har bara 97 kr timmen + OB då.

• Anonym (Moritz)
    CaLaJo skrev 2008-08-26 10:03:04 följande:
    Jag har 118:- /tim + OB, jobbar 75%. jobbat 1 år som ass. Anställd av assbolag.Följde med annan brukare på läger i somras, var då anställd av kommunen och löneskillnaden är flera tusen i månaden.
    Flera tusen uppåt eller nedåt? *nyfiken*
  • Anonym (anna)

Jag har jobbat i fem år som assistent och tjänar nu 125 kr/tim + OB. Jobbar heltid och lönen ligger i snitt på 20-21000 före skatt.

I staden vi bor tjänar man betydligt mer om man är anställd av ett privat bolag än kommunalt. Jag jobbar för ett bolag som heter My Life.

Jobbade tidigare för Frösunda men deras löner är fruktansvärt låga. Jag vet ingen som jobbar för dom som är nöjd med lönen.
    När vi bör bolag fick vi en ökning med nästan 15 kr/timme + andra förmåner.

• Anonym

Jag har 108kr/timmen + OB.
    Är timaanställd så jobbar när det behövs och när jag kan, brukar bli 3-4 dagar i veckan.
    Arbetsgivare; din assistans

• Anonym (assistente)

Visste att frösunda har lägre löner än andra bolag men trodde inte att det skulle skilja sig så mycket. Deras argument till lönen är att de har vidareutveckling för assistenterna men det har jag inte sett så mycket av. Jag kommer att flytta efter nyår och söka andra jobb, antagligen inte personlig assistent för frösunda...

• Anonym (fattig)

111:-/tim inkl sem.ers + OB

• Anonym (anna)

Jo, Frösunda brukar framhäva att dom har fantastisk vidareutveckling för assistenterna men i mitt fall stämde det inte heller.

Hos My Life där jag jobbar nu har vi bra lön OCH vidareutveckling . Jag har gått många givande kurser och utbildningar samt att företagets ägare och chefer är väldigt måna om oss assistenter. Dom sparar aldrig på krutet när det gäller utbildningar och nöjen .

Min brukare valde själv bort Frösunda eftersom lönerna för oss assistenter var så låga. Finns så många bolag nu att dom får passa sej lite

• CaLaJo

Anonym (Moritz) skrev 2008-08-26 10:46:29 följande:

Flera tusen uppåt eller nedåt? *nyfiken*
    NEDÅT.
Svar på tråden lön för personlig assistent