Anonym (slarvig) skrev 2008-08-26 20:26:27 följande:
Alltså, jag använder månadslinser. Jag har inte sovit hela nätter med dom men däremot har jag använt gamla linser och slarvat med linsvätska. Jag hade ett jättesjukt barn och det har satt permanenta spår på våran ekonomi och mina glasögon är för svaga. Men så fort jag har råd så ska jag till optikern. Jag har inte använd några linser på en månad nu. Tack alla för alla råd.
Fast det är väl egentligen ingen ursäkt om man ska vara krass.
Du måste se hur allvarligt detta kan vara.
Jag valde bort månadslinserna helt efter jag fått sår på hornhinnan och satsade på endagslinser + glasögon. Visst tusan svider det i plånboken, men se till att skaffa dig ett par nya glasögon åtminstone! Det är rätt dyrt i inköp men man tjänar ju på det i längden. Kolla upp olika optiker, Blic brukar ju till exempel ligga bra mycket under i pris än exempelvis Synsam.
Finns inte pengarna hos dig just nu, försök låna av någon närstående alternativt ta på avbetalning (jag är ingen som egentligen gillar avbetalning men i detta fall så...).
Du har inte använt dina linser på en månad nu och dina glasögon är för svaga, hur har du kunnat se nu den senaste månaden? Nej, det är dags för dig att kunna se ordentligt!
Se till att komma i väg till optikern NU och jag hoppas, för din skull, att du slipper någon ögonskada!