• JLS

Hur får man bort stearin från ett plastgolv (badrumsgolv)?

Dumt nog så har jag haft två stora blockljus stående på badrumsgolvet ett tag och nu när jag tog bort dom så har de lämnat två stora märken på badrumsgolvet, stearinet har smällt på golvet så att säga. Försökte skrapa men får inte bort det utan att skada golvet.

Någon som kan tipsa om något medel eller något som kan fungera?

♥ Julia 080626 ♥
  • Svar på tråden Hur får man bort stearin från ett plastgolv (badrumsgolv)?
  • luspudel

Använde du rakblad? Brukar använda det till allt, och det har aldrig skadat något.. Men jag har nog inte testat på plastgolv heller !

• sär skriven

Spola på det med riktigt varmt vatten så blir det mjukare?

JLS skrev 2008-08-26 08:31:10 följande:
    Dumt nog så har jag haft två stora blockljus stående på badrumsgolvet ett tag och nu när jag tog bort dom så har de lämnat två stora märken på badrumsgolvet, stearinet har smällt på golvet så att säga. Försökte skrapa men får inte bort det utan att skada golvet. Någon som kan tipsa om något medel eller något som kan fungera?
  • JLS
    luspudel skrev 2008-08-26 08:32:38 följande:
    Använde du rakblad? Brukar använda det till allt, och det har aldrig skadat något.. Men jag har nog inte testat på plastgolv heller !
    Ja det kanske kan funka! Har bara en venus hyvel hemma så den lär inte funka Men får skaffa vanliga sådana rakblad, säljs de på typ ica maxi med?
    ♥ Julia 080626 ♥
  • JLS
    sär skriven skrev 2008-08-26 08:36:00 följande:
    Spola på det med riktigt varmt vatten så blir det mjukare?
    SKa prova! Det är bara jobbigt för det är precis vid ingången i ett hörn de stått så vill inte råka få vatten på listen eller under den Fundersam
    ♥ Julia 080626 ♥
  • Redbit

Varmvatten kanske funkar, annars kan du ju testa värma litet med strykjärnet (på LÅG värme så du inte skadar mattan). Lägg en trasa mellan så suger den upp stearinet när det smälter!

• Frontline

Hårfönen funkar bra att smälta det med sen får du vara snabb och ta bort det..

• sär skriven

Fyll varmvattnet i en plastpåse och håll ovanpå?

JLS skrev 2008-08-26 08:37:09 följande:
    SKa prova! Det är bara jobbigt för det är precis vid ingången i ett hörn de stått så vill inte råka få vatten på listen eller under den
  • mimmi 1

prova att skrapa med stekspade eller bordskniv, ta bort allt du kan på så sätt, och så provar du nåt av varmvattentipsen eller hårtorken på det som ev. är kvar...

Svar på tråden Hur får man bort stearin från ett plastgolv (badrumsgolv)?