• vänat

Hudar & parket golv??

Undrar om ni som är hundägare vet i fall parkett golven skades och far ila av hundes klor?

Eller märks inget på parket golvey att man har hund??

Kanske en dum fråga?! men måste ändå få vet eftersom en person som är intressad av att hyra min lgh i andra hand har två hundar.

• Svar på tråden Hudar & parket golv??
  • Bästa jag

Jag har fem hundar och parkett. Det går jättebra. Nu är ju mina hundar små (chihuahua) kanskje värre om dom är stora.

• Abrakadabra

Det beror nog på golvet - och på hundarna. Är det hård ekparkett så bör det inte vara någon fara. Men det kan bli märken. Har du något mjukare träslag så lär det definitivt bli märken.

• Pikaur

Instämmer med Tjing. Min stora var tung och där vi bodde var det mjuk parkett. Ordentliga repor. Nu har vi i och för sig en liten jycke och ett hårt parkettgolv i huset vi flyttat till, men rivstarterna under lek är inte nådiga. Inte ett märke

• Cubix
    vänat skrev 2008-08-26 09:40:04 följande:
    Undrar om ni som är hundägare vet i fall parkett golven skades och far ila av hundes klor?Eller märks inget på parket golvey att man har hund??Kanske en dum fråga?! men måste ändå få vet eftersom en person som är intressad av att hyra min lgh i andra hand har två hundar.
    jag har en schäfer hund och om hon leker inomhus så slirar hon in på parkettgolvet och det blir; repor.
  • vänat

Tack för era svar!! Bra då vet ska kolla upp om de är en lite eler stor hund.

• Abrakadabra

Min kompis hund var relativt liten (dvärgschnautzer), de hade otroliga repor på ett golv. Knappt märkbara på ett annat.

Svar på tråden Hudar & parket golv??