Betalning som dragits men fått fel OCR-nr..
Ska dra det så kort det går. (Läs allt innan ni svarar tack)
I Juli betalade jag av en skuld till ett företag, trodde jag. Strax över 4000:- drogs den 28 Juli. Tills vi igår märker att vi fått en faktura på den skulden IGEN. Vi ringer företaget som inte ser betalningen i Juli, så dom ber oss titta på kvittot på internetbanken. Då ser vi att jag råkat kasta om två siffror i OCR-numret.. (Nej jag vet, det ska inte gå att skicka iväg med fel OCR, så har alla andra företag men dom sa att dom inte har så, man kan knappa in fel & inget står om det då)
På kundtjänst söker dem efter betalningen på den summan & datumet, men hittar inget. Dom ber oss maila in kvittot till dem, vilket vi gjorde direkt.
Inget annat är fel. Det är rätt kontonummer, rätt summa. Bara två omkastade siffror. Det måste väl gå att spåra???! Pengarna har ju dragits, det står att betalningen är utförd & man ser på internetbanken att pengarna är dragna, som sagt. De kan ju inte ha försvunnit ut i rymden. Nånstans är pengarna och är ju ivägskickade till BARA det företaget!
Vi ska ringa dom idag. Om dom säger att dom inte hittar något, vad gör vi då? Vad kan banken hjälpa oss med? Vi har ju som sagt bevis, kvittot. Vad ska man med ett kvitto till om det inte kan bevisa?
Nu har summan ökat några hundra till råga på allt eftersom betalningen "inte är betald" enligt dom. KUL!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-26 10:02
Vår bank måste ju också kunna bevisa att summan är skickad liksom, dom har ju hand om alla överföringar..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-28 09:16
Det löste sig igår! Dom hittade pengarna, dom hade gått in på nån annans konto, som antagligen var väldigt glad innan. Men det skulle dom ordna och allt är okej nu. WOHOOO!!!!!