• Dina2

presenter till tvillingar

Hej

Min son ska på 3-årskalas hos ett par tvillingar. Funderar nu på presenterna...

Ska de få likadana saker? Eller samma men typ olika färger? Eller två helt olika saker...?

Känns som det blir fel hur man en gör! Köper man olika kanske den ena saken verkar finare och bättre och så blir de osams. Och killarna gillar ju faktiskt precis samma saker, om jag förstått dem rätt!

• Svar på tråden presenter till tvillingar
  • Mothersong

Kan du inte fråga föräldrarna hur de vill ha det?

Jag har själv visserligen kille och tjej, och gillar att få likadana saker men olika färger... Brorsan däremot har tvillingtjejer och där måste man köpa samma färg och samma sak, annars så slåss de bara...

~~~Mattis 13/9-06, Aliina och Timon 27/11-07~~~
  • Spaceray

Jag gillar bäst när mina tjejer får typ lika, fast olika färger eller nåt sånt. Men mina tjejer är ju rätt små (2år) än så dom är ju så där att dom alltid vill ha det som syrran håller i handen, så då är det ju rätt praktiskt med ganska likt. Men dom måste ju kunna klara av att ha olika grejjer också, så det måste dom ju också få ibland!
    Det har hänt att mina tjejer fått ett paket att dela på, det är det enda som verkligen är fel enligt min åsikt. vem vill ha en halv present lixom? annars så funkar det mesta!

(¯`°?.¸ ♥ Underbara Ungar ♥ ¸.?°´¯)
  • Angelven

Våra killar har alltid kunnat hantera att det blir olika - de delar ändå

Men, vi har jobbat aktivt med det, att alltid(nåja, nästan) se till att det blir olika, just för att de inte skall bråka om det.

Det kan bli tokigt med olika färger som skillnad dock - bubbett gillar rött och bubbtvå vet om det

1 paket är fel - och vi kommer med två paket när tvillingarna är bjudna!

Svar på tråden presenter till tvillingar