• soff82

Tips på bra lammskinn.

Någon som har något bra tips på vart man hittar bra fårskinn? Eller ska de vara lammskinn?
    Något speciellt man ska kolla med tanke på kemikalier osv?
    Långhåriga? Krullhåriga?

Önskar själv ett bra till vagnen i vinter, men kanske även ett hemma. Tycker era bebisar om att ligga på skinn?

Många frågor blir det

• Svar på tråden Tips på bra lammskinn.
  • fiamalm

vi har ett babycare från babyproffsen, den ska vara behandlad så den passar just barn. på babyaffären har de fällar som är bra. vilken som är bäst vet jag faktiskt inte. Vi har en fårfäll och den är kanon i vagnen, har haft i den hela sommaren och den har gjort det lite svalare.

Köp inte ikeas, det är en matta och inte gjord för barn.

• Ari Gold

Jag köpte ett på Jysk i början av sommaren, det var avsett för baby och tvättbart. Kostade 149 kr.

• N i n n i e
    Da Mutt skrev 2008-08-26 13:38:58 följande:
    Jag köpte ett på Jysk i början av sommaren, det var avsett för baby och tvättbart. Kostade 149 kr.
    Har också varit på jakt efter dom, men de har utgått ur sortimentet... Kan finnas nått enstaka kvar på någon butik om man har tur!
  • Pyan

Jag köpte ett riktigt lammskinn på Gotland. Det är grått i olika nyanser och otroligt fina mjuka lockar. Visserligen kostade det 1200 kr men det tycker jag det var värt. Bild finns i mitt galleri.

• soff82

Ingen annan med tips på webshopar som säljer bra kvalitéskinn för bra priser??

Vill gärna kolla runt o jämföra, men är svårt utan att höra vad folk som handlat tycker. Så berätta! :)

• soff82

Vad ska man köra på, klippt eller oklippt? Vad gillar bebisar?
    Tänker köpa ett att ha i vagnen.

• Emeliee
    soff82 skrev 2008-09-01 13:51:00 följande:
    Vad ska man köra på, klippt eller oklippt? Vad gillar bebisar?Tänker köpa ett att ha i vagnen.
    Jag tyckte det oklippta var så himla mjukt och skönt. Tänkte att det blir användbart även framöver kanske i pulkan och sådär så jag gick på "känsla" helt enkelt. Milton klagade aldrig iaf .
    ♥ Milton ♥ 061205 -- -- -- -- -- mrsojvindsson.blogg.se
  • N i n n i e

Jag har letat runt ett tag och nu lutar det åt ett vitt skinn från Wonder wool: www.vilare.se/produkter.php&idproducts=38

Har läst nån stanns att själva effekten med luftspalt mellan barn och madrass blir ännu bättre med ett oklippt skinn. Plus att det är mjukare!

• Ida2

Har också hört att drefseryd har bra, dessutom har de från sin egen uppfödning.

• Hera

"Svenssons i Lammhult" har mycket fina (tvättbara) lammskinn. Jag har två stycken ett med lite längre lugg, ett med kortare men tycker inte att det är så stor skillnad egentligen. Båda fungerar och är omtyckta av barnen (4 år resp 2 mån). Jag tror att priset kanske är ngt högre än på andra ställen men kvaliteten är utmärkt.

• soff82

What? Säljer Gekås lammskinn?? Bor i Falkenberg så är ju i samma kommun som ullared.. tror man blir lite hemmablind av o ha den affären hemma, tänker aldrig på den! Tack för tipset, ska kolla upp detta

Oklippt låter mysigare... kör på det tror jag.

• Dripknot

Jag har 3 st fårskinn från Kasamark. Googla på Kasamark så kanske du hittar nåt där :)

Svar på tråden Tips på bra lammskinn.