• hope77

Är du polis?

Är det ngn som är polis som kan svara på om ni tror att jag skulle kunna komma in på polishögskolan,är 162 cm lång och väger 48 kg.Eller gör jag bort mig rejält om jag söker.
    vill verkligen bli polis,men vill inte bli nobbad pga min vikt som jag redan har komplex för.

• Svar på tråden Är du polis?
  • kimsi

Nu är jag inte polis men jag tror inte att det finns några riktlinjer för vikt och längd, däremot är det hårda fysiska tester och då bland annat lyftprov och är man lite själv så kanske det blir svårt att klara dem. Men träna på så att du bygger upp en ordentlig styrka så fixar du det säkert.

Lite om kraven står att läsa här

www.polisen.se/inter/nodeid=11479743&pageversion=1.jsp

• Hera78

Jag är inte heller polis men har jobbat hos Polisen och det finns flera, framförallt tjejer, som är 162 cm eller kortare. Vad de väger vet jag ju förstås inte, men det kan inte vara avgörande. Det viktiga är din styrka, fystesten är riktigt tuffa. Läs mer på länken som kimsi postade här ovan så får du mer svar. Men att din längd skulle göra att du inte kom in ser jag som uteslutet eftersom jag vet poliser som inte är längre än så...

Svar på tråden Är du polis?