• Muslimah

Hjääääääälp! Behöver tips på trevliga och roliga BRÖLLOPSTAL!

Ni ser rubriken! Min syster gifter sig i slutet av veckan, och min mamma undrade om jag inte kunde skriva ett bröllopstal till min pappa som han kan läsa under festmåltiden.

(Eftersom jag har läst textkommunikation/journalistik och därmed har sinne för att skriva gav min mamma mig detta ansvaret, men jag har aldrig gjort detta innan och har dessutom hjänrsläpp).

Finns det någon som vet var man kan hitta bröllopstal, eller någon som vet några roliga och trevliga saker som man kan läsa / prata om?

Vore extremt tacksam för svar, allesammans!

Bebis - bebis, bebis, bebis!
  • Svar på tråden Hjääääääälp! Behöver tips på trevliga och roliga BRÖLLOPSTAL!
  • ahlcec

Det här är vackert, tycker jag:

Måhända är han den ende i världen
    som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.

Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.

De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det hos den andre.

Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.

Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

Jag vet inte vem som skrivit det, men min vän läste den för sin bror och svägerska på deras bröllop och alla grät. Tårar när någon hålle rtal = succé.

• Lena

berätta om en hndelse i barndommen. Min mans mamma berättade att han ville sova i sina stövlar en period.

• Muslimah

Hahaha

Tack allesammans, vad gulliga ni är... ska leta runt lite på Internet också, se om jag hittar något som kan inspirera mig

Bebis - bebis, bebis, bebis!
  • CarolinW

Jag höll ett tal för min syster där jag berättade hur elak hon var mot oss som små...hon skrattade ganska så mycket Barndomen är alltid kul...

Svar på tråden Hjääääääälp! Behöver tips på trevliga och roliga BRÖLLOPSTAL!