• Miss Mumin

ringbärare?! till bröllop ;-)

Vart skall ringbäraren gå?

Hehe vet att brudtärnan o bestmanen ska gå tillsammans in eller ja så vill jag ha det iaf! Men när ska ring bäraren in? Ska hon gå först tro?

Funderar på att be min kusin på 8år nämligen!

Jag ska gifta mig den 28 mars
  • Svar på tråden ringbärare?! till bröllop ;-)
  • Bessi

hon går väl efter brudtärnan o bestmannen men innan bruden?

• Miss Mumin
    Bessi skrev 2008-08-26 19:07:41 följande:
    hon går väl efter brudtärnan o bestmannen men innan bruden?
    Låter ju mer logiskt haha
  • Bessi

ialla fall brukar det va då på film:P

• Miss Mumin
    Bessi skrev 2008-08-26 19:48:35 följande:
    ialla fall brukar det va då på film:P
    hehe
  • norgesessan

Min äldsta son ska vara ringbärare på vårt bröllopp...han ska gå framför oss. Tänkte att tvåan och en kompis barn ska vara blomsterbarn.dom får nog gå allra först..sen brudtärnan och bestmanen därimellan...

Måste bara bestämma datum sen slår vi nog ihopa det i kyrkan med ett dop, så det måste också flätas in...

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • Miss Mumin
    norgesessan skrev 2008-08-26 20:04:00 följande:
    Min äldsta son ska vara ringbärare på vårt bröllopp...han ska gå framför oss. Tänkte att tvåan och en kompis barn ska vara blomsterbarn.dom får nog gå allra först..sen brudtärnan och bestmanen därimellan...Måste bara bestämma datum sen slår vi nog ihopa det i kyrkan med ett dop, så det måste också flätas in...
    då skickar jag in brudtärnan med bestmanen å sen ringbäraren å sist jag med pappa

Å grattis
  • norgesessan

tack Löser det med att min syster håller trean, hon är h*ns fadder, men var hon går vet jag inte...tror vi gifter oss först och tar dopsceremonin sen, så blir det inte en helt oäkta "unge" Hehe..nejdå, det passar mest med tanke på att man går in till brölloppet..

Sen blir festen direkt efter dopsfelsten med kakor och kaffe, och middag på kvällen med bröllopsfesten...hoppas det blir bra..

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • alvaereva

vi gjorde så att först gick två blomsterflickor som spred rosenblad uppe vid altaret, sen gick ringbäraren, därefter kom bestman och tärna och sen jag och min man.

• Miss Mumin
    norgesessan skrev 2008-08-26 20:15:44 följande:
    tack Löser det med att min syster håller trean, hon är h*ns fadder, men var hon går vet jag inte...tror vi gifter oss först och tar dopsceremonin sen, så blir det inte en helt oäkta "unge" Hehe..nejdå, det passar mest med tanke på att man går in till brölloppet..Sen blir festen direkt efter dopsfelsten med kakor och kaffe, och middag på kvällen med bröllopsfesten...hoppas det blir bra..
    låter ju som en smart idé ska jag bara fråga henne om hon vill bära våra ringar med hehe
Svar på tråden ringbärare?! till bröllop ;-)