Lånelöfte???
Vi går i husköpartankar och ska boka en tid på banken.
Vi tjänar 27.000 kr resp 17.500kr före skatt.
har inga större lån förutom min CSN som.
Vad tror ni vi kan låna???
Vi går i husköpartankar och ska boka en tid på banken.
Vi tjänar 27.000 kr resp 17.500kr före skatt.
har inga större lån förutom min CSN som.
Vad tror ni vi kan låna???
drygt 2 miljoner!
Ring och prata med din bank...
Jag köpte lgh har csn lån plus en annats lån
tjännar 18100 och 14700 före skatt
fick låne löfte 200000 tussen köpte lgh för 185000
sen kunde även ta till lån till en bil...
så ni skulle kunna låna mer kan jag tänka eftersom vi skulle kunna låna mer om vi villde men behövde ju inte det får fick ju lgh under 200000 tussen
så ring till banken så kan man få låne löfte via telefon sen får boka ett möte och fixa till all papper jobb när man fått lgh eller huset
banken ska vi ringa men jag tänkte bara kolla härinne på ett ungefär vad andra som har samma inkomster har fått låna!
Som sagt, det bästa är nog att kolla med banken. Lånevillkoren har ändrats rätt mycket den sista tiden pga höjda räntor, inflation osv. De som med era löner fick låna 2,5 miljoner för 1 års sen, tror jag inte lika lätt (om alls) hade fått låna om de ansökt idag...
Ska man räkna på bankernas schabloner (14.000 kr över per månad på bara två vuxna) och att ni ska klara 3 % räntehöjning så bör ni i så fall kunna låna ca 1.800.000 kr. Då hamnar räntekostnad + drift på ca 16.500 kr (Ni har då 14.500 kr över).
Sen kan ju allt ändras beroende på om ni t.ex. har kontantinsats (vilket många banker kräver idag).
Har ni det INTE, så kanske ni inte får låna lika mycket osv...
Lycka till oavsett.
Snorkis; det är lungt, låna på du!!!
Carisma,
Jo, vi har ungefär ca 400.000-500.000 i insats när vi säljer lägenheten. På den har vi ingen bolån så det är tänkt att dessa pengar ska läggas på huset!