• Maja E

Hade ni användning av amningskudden till annat, tex när de ska lära sig sitta?

Amningskudden funkade inte alls för mig vid amning. Jag har en sån med små kulor i och sonen bara gled omkring i den. Nu funderar jag på att sälja den på annons. Någon nämnde att den kunde vara bra att ha bakom barnet när han ska lära sig sitta, så att han inte slår i golvet. Hade ni den till det? Den kanske bara glider omkring då också, eller?Den tar så himla stor plats här i vår lilla garderob.

• Svar på tråden Hade ni användning av amningskudden till annat, tex när de ska lära sig sitta?
  • ahlcec

Tja, jag hade sålt den om jag var som du. Man kan ju lika gärna ha andr akuddar till det.

Min amningskudde är flitigt använd - trots att jag bara ammat några veckor. June sov på den, låg i den på golvet, hade den som turtrillningsskydd i vår säng när hon var pytteliten. Och sen gav jag den till en kompis som faktiskt använt den som amningskudde och senare som sovpåse liksom till sin bebis. Men som sittstöd? Nä, aldrig.

• Filippa

Hej!

Jag fick en amningskudde av min mamma när jag var gravid.
    Jag använde den då när jag skulle sova för att bulla upp magen med, sov på sidan.
    Sen när jag skulle till och amma funkade den ej.
    Har sedan använt den till när hon började sitta själv, bra som fall skydd runt om henne.
    Men visst är det tråkigt när den är dyr och inte funkar.

• Maja E

Det verkar som att de utan kulor funkar bättre, ger mer stadga.
    Sonen är snart sex månader och står på alla fyra nu sedan snart en månad. Han kommer helt klart att krypa innan han sitter. Men om han väl fått in motoriken vad det gäller krypning så borde han väl kunna balansera ganska bra när han sitter senare, så att kudde inte behövs. Han faller åt både det ena och det andra hållet nu och slår sig ibland men jag kan ju inte jaga honom med kuddar och filtar, han ålar sig bort från dem hela tiden. Kanske blir samma när han ska sitta att han inte sitter där man tänkt att han ska sitta...hm.

• sarah

jag använde ammningskudden ett par gånger, tyckte den var mest i vägen. Jag använde den inte till något annat heller

• Lillstrumpa

Använde inte amningskudden vid amning alls, men däremot hade vi den mycket när han var sådär 5-6 månader och höll på att lära sig sitta. Det var varje dag vi använde den, helt klart, så jag tycker det var jättebra. Nu hade jag iofs gett 79:- eller så för vår, så det handlade ju inte om så mycket pengar, men å andra sidan undrar jag hur mycket du kan få för en beg. amningskudde som inte ens är bra...

• pejuliatra

Använde inte amningskudden då jag ammade så jättemycket, men tyckte dock att den var helt ok. Hade den mer som stöd åt Julia då hon började sitta upp mer och mer, då kunde jag "lämna" henne ett par minuter utan uppsyn för att tex gå på toa eller nåt. Hon satt jättestadigt i den å gillade den på det sättet, så för mig funkade amningskudden mer som sittstöd åt min dotter än amningskudde.

• Maja E

Alltid kan man ju lura någon! Tänkte väl sätta halva priset. Visst känns det dumt att sälja saker som man inte tror på! Jag kommer även att sälja en korbell blöjhink som jag tyckte var himla onödig. Man var ju tvungen att fylla på med dyra refillpåsar och nä, inte bra. Klart att det känns mindre kul, om det kommer hem nån förhoppningsfull höggravid kvinna som tror att hon behöver allt det där.

• Nilla å MP

Jag har visserligen stor användning av min kude även vid amning, men annars brukar Simon ligga på nage över den när han ska öva nacken. Han hatar att ligga på mage på golvet så det är ett ganska bra sätt för honom att träna! (Nu är han rätt stark vid 4 mån, men för några veckor sedan var det guld)

• Millans hustru

har inte hunnit läsa alla andra svar så kanske jag upprepar.... men ändå. Vår amningskudde var lite för lös, den fick vår flicka att sjunka för lågt liksom. men jag knöt om den i ena änden så den blev lite hårdare stoppad. Ja vi hade underbart mycket användning av den sen också när hon skulle lära sig sitta! JÄMT. o sen har vi haft den under madrassen för att göra ett gupp så hon inte skulle åla ur sängen (när hon låg i vår dubbelsäng) i fotänden. Så jo den har varit så himla bra!

Svar på tråden Hade ni användning av amningskudden till annat, tex när de ska lära sig sitta?