Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Boppi

Lindex barnkläder - små i storleken?!

Har alltid tyckt att Lindex barnkläder är mindre i storleken jämfört med andra märken. Vilket iofs passat bra då äldste sonen är smal och tunn. Idag köpte jag en tröja i stl 110, han har 104 nu men jag tänkte att det det gör ju inget att den är lite stor, han växer ju så det knakar! Men den var i minsta laget! Funderar nästan på om den var felmärkt eller så.. Det var inte rea utan en tröja ur höstens kollektion.

Funderar på om det är nån mer än jag som tycker deras barnkläder är små i storleken? Och varför är det så? (Däremot tycker jag att damkläderna är stora i storleken. Märkligt..)

• Svar på tråden Lindex barnkläder - små i storleken?!
  • aktuelle

jo, damkläderna är stora.. small brukar ibland vara stora på mig, men barnkläderna är små, kanske inte ytterkläderna, men i övrigt.

• Prinsarnas Mamma

jepps tycker oxå lindex barnkläder e små i stlken..

**Mamma till Jakob (18/9-06) och Gabriel (25/6-08)
  • Boppi
    aktuelle skrev 2008-08-26 23:06:57 följande:
    jo, damkläderna är stora.. small brukar ibland vara stora på mig, men barnkläderna är små, kanske inte ytterkläderna, men i övrigt.
    Precis! Men det är ju kul att ha small! Eftersom man aldrig annars har det!
  • Merle

Oj, jag som tycker Lindex barnkläder är stora i storlekarna! Min dotter är en bra bit över genomsnittet och hon kan ha supersmå storlekar just från Lindex.

• Lucky

tycker oxå lindex kläder är små i stl, iaf korta i ärmarna...

• aktuelle

mja, det är ju inge bra om minsta storleken blir för stor ibland :P

Boppi skrev 2008-08-26 23:11:19 följande:
    Precis! Men det är ju kul att ha small! Eftersom man aldrig annars har det!
  • aktuelle

ja, det är de definitivt och har man en knubbig bebis så blir bodyn snabbt trång

Lucky skrev 2008-08-26 23:17:55 följande:
    Och många byxor är korta i benen!
  • Boppi
    Merle skrev 2008-08-26 23:14:08 följande:
    Oj, jag som tycker Lindex barnkläder är stora i storlekarna! Min dotter är en bra bit över genomsnittet och hon kan ha supersmå storlekar just från Lindex.
    Kanske det bara gäller pojk-kläderna? (jag har två killar, den äldste är smal och den lille är normalstor)
  • aktuelle

Nä, har både en son och en dotter och det har varit samma för båda, lindexkläderna växer de alltid ur först.

Boppi skrev 2008-08-26 23:19:13 följande:
    Kanske det bara gäller pojk-kläderna? (jag har två killar, den äldste är smal och den lille är normalstor)
  • aktuelle

men stämmer det någorlunda gentemot längden tycker du? Som ett exempel: Sonen och dottern har alltid varit bra mycket kortare än 68 när de varit tvungen att ha strl 68 från lindex.

• Believe In Faith
    Tycker jag med!

Mamma köpte en 110/116 på KappAhl å där är de små för den var ju mindre än Lindex 98/104 Eller så är det  KappAhl sjukt små storlekar
  • Merle

Boppi

Jag handlar mest på pojk även om jag har en tjej.. Tycker de är stora de med..

Aktuelle

Ja, det stämmer på alla håll och kanter, har ett par jeans från Lindex (pojkavd..) i en storlek som min dotter borde vara för stor för, men de är så långa i benen att de får vara uppvikta en bra bit. Och hon är lång. MEN, det är ju först nu jag tänkt på storlekarna, när hon är över storlek 92, minns ärligt talat inte hur det låg till med de mindre storlekarna. Så det kanske är skillnad på baby och barnavdelningarna också?

Svar på tråden Lindex barnkläder - små i storleken?!