• Kopparkruka

Ser på en kvinnans ögon om hon är gravid?

Det var en som sa till mig att hon kunde se om man var gravid på ögonen.
    Glömde fråga hur hon kunde se det...

Är det någon som VET hur man ser på ögonen om någon är gravid? Får de mer synliga blodkärl eller tvärtom? Hur är det egentligen...?

• Svar på tråden Ser på en kvinnans ögon om hon är gravid?
  • MissSummer

Jag tycker de har en speciell blick, lite uppspärrade, stora koögon liksom, väldigt vaksamma typ.

• PBCB

Ungefär som när man är sjuk, mkt glansiga och klara. Min mormor såg alltid på en kvinna om hon var gravid, innan hon ens visste om det själv!

• Miracle Cats

Min svärfar såg det i mina ögon. Då hade vi testat ett par dagar innan men ville vänta med att berätta .

• sallybuse
    Miracle Cats skrev 2008-08-27 00:45:33 följande:
    Min svärfar såg det i mina ögon. Då hade vi testat ett par dagar innan men ville vänta med att berätta .
    Ja de var samma här.men de var min mormor som såg de.Och jahg blev ju så ställd när hon frågade om jag var med barn.Så jag blev stumm.Konstigt att dom kan se de.
  • MammasälskadeMinna

en tant berättade för min mamma att hon var gravid med mig, fast att hon inte visste det själv. Hur hon kunde se det vet jag inte. Märkligt.

• Glass

jag tror att folk ser det om den som är gravid själv vet om det.
    Då ser man det i dess förändrade kroppsspråk mm.

Jag träffade många människor som säger sig kunna se om någon är gravid innan de själva vet om det, men ingen såg något på mig. Jag visste det själv inte innan vecka 13.

Jag har ingen sidfot...
  • Cheriie

Min svärmor sa till mig "Du är gravid" redan innan jag ens misstänkt något, en par dagar senare tog jag test och visst var jag det. Antar att en del kan se det bara

Svar på tråden Ser på en kvinnans ögon om hon är gravid?