Vad är okult?
Okult, vad betyder det? Något som är tråkigt? Eller något som inte är "kult" (=häftigt, coolt, nostalgiskt...)?
OK, till saken. Okult, i betydelsen det övernaturliga, stavas ockult! Kan redaktionen månne ändra?
Okult, vad betyder det? Något som är tråkigt? Eller något som inte är "kult" (=häftigt, coolt, nostalgiskt...)?
OK, till saken. Okult, i betydelsen det övernaturliga, stavas ockult! Kan redaktionen månne ändra?
Kagi:
Okult måste ju vara nåt riktigt, riktigt trist!!
Ekorren.
Härligt att se att fler än jag snubblar på tangenterna... *puffar upp*
Har skickat ett meddelande om det, vi får se om de ändrar det...
Okult är väl det samma som oroligt?
Jag tycker att det är okult att gå upp tidigt på morgonen.
Och Hem & Huhåll vet jag inte vad det är heller....
Hmm.... hu-håll... Har det något med "gastkramande" att göra... (Makens förslag)
jag tänkte fråga for et par dagar sedan, men jag tänkte at det kanske var dumt, for jag är ju norska..jag tänkte att alla andra vet nog vad det betyder, sen är det bara jag som inte vet....fast det var ju fel...
Hem & huhåll! Den hade jag missat. Är det när man låter spindelväven vara kvar i hörnen?
okult är har med det övernaturliga att göra. Nåt sånt.
Jag har själv tänkt att starta en sånhär tråd.
Ockult är väl en sak, men okult?
Det måste vara rekord, den dagen jag införde dessa nya rubriker så tror jag att jag nästan skrev fel på varje rubrik - ockult.
Nåja, jag har rättat till det nu...
/Patrik - Familjelivs redaktion
Tackar tackar, det gör gott i en tangentsnubblares liv att du tar det så coolt Patrik. En har liasom åkt på en och annan däng för´t genom åren... om än inte av spöken!
starshine: Det som har med det övernaturliga att göra stavas ockult på svenska. Här hade det blivit en liten miss.
Ekorren.
Näää va taskigt...stackars patrik. Fast jag tänkte inte ens på det hahaha
Skönt att min ordmärkning togs på rätt sätt.
slog faktiskt upp det!!
Ockult: Övernaturlig, mystisk, hemlig, fördold.
Jag vet en norrlänning som svalt ihjäl på Madame Tussaudes i London.
Han fastnade nämligen där inne för gott.
Det lär vara för att det stod IN och OUT på dörrarna...
hihi....