• Mamali

Slinga ett redan färgat hår?

Tänkte piffa upp mitt vårglåmiga hår och köpte "L'oréal colour experte", den där hårfärgen där man färgar först och slingar sen. Grundfärgen blev jättebra men slingorna syns knappt (så jag betalde 155:- för en vanlig hårfärgning) . Någon som vet om man kan använda ett vanligt sling-kit för att ljusa upp det lite? Grundfärgen är kopparröd, om det nu skulle spela någon roll... .

• Svar på tråden Slinga ett redan färgat hår?
  • Aiwendil

Ja, du kan göra ytterligare slingor över det som du gjort nu...
    Trist att det inte blev ngt... jag hade det på känn när jag såg reklamen...
    verkade för bra för att vara sant på nått sätt.

Kram och lycka till

• Jennie Brunflo

Det skulle jag inte göra!!!

Det är ganska jättestor risk att det blir fula slingar + att håret inte mår bra.

Du får vänta ett tag så du inte gör alla behandlingar på en gång, då "vänjer" sig håret och blir inte så förstört!

Tråkigt när man betalat pengar och så funkar det inte.

• Caffreys

Om du ska göra slingor så tänk på vilken färg du använder. Vissa färgpigment kan göra slingorna till nått annat än man tänkt sig. Har du ex. tänkt dig blonda slingor så blir dom med all säkerhet orange till färgen. Att slinga ett redan färgat hår kan vara svårt när man är "lekman".

• Mamali

Jag hade tänkt att de skulle vara lite ljusare röda bara... någon annan som vet, frissa eller så? Det verkar vara olika bud!

• meya

Om du vill ta bort de röda pigmenten ska du använda en askblond färg... Obs, håret kan skifta i grönt från början, men det lägger sig efter några tvättar : )

• snobben

Jag har använt den två gånger, senast igår och det är rött med kopparslingor, hur bra som helst. Mycket färg. Kan bero på hårkvaliten hur mycket det blir.

• Fialisan

Har oxå använt den färgen. Rött med guldiga slingor. Jag blev jättenöjd!
    Fixade även håret på en kompis, blont med ljus slingor, jättefint!

Svar på tråden Slinga ett redan färgat hår?