• underverket 06

ÖVerlycklig över att vara gravid, men nojig över att få missfall

Jag gjorde ett gravtest igår och fick positivt besked. Är nu överlycklig över att vara gravid. Fyllde 35 för ett tag sedan och trodde aldrig jag skulle bli gravid så fort. Det lyckades på första försöket, som egentligen inte var första riktiga försöket. Vi hade bestämt oss för att börja i aug., men nu "råkade" det bli två månader tidigare än planerat. Det känns underbart, även om jag är lite nojig över att få missfall. Det ökar väl med åldern?Någon som vet? Finns det flera som är över 30 och blivit gravida med en gång? Jag trodde det skulle ta ett halvår minst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-27 00:17:12:
    Är inte så insatt i hur man räknar. Betyder 5+3 att man gått 5 veckor och 3 dagar.

• Svar på tråden ÖVerlycklig över att vara gravid, men nojig över att få missfall
  • mysiss

Grattis, vet hur det känns. Väntar mitt första i november. Man slutar aldrig nojja sig över saker och ting. Missfall var oxå min grej sen fel vid U-ljudet och nu att det ska bli någe fel under förlossningen.
    Lycka till tjingeling

• NinaB

Det ökar lite med åldern, men det är väldigt lite ändå. Och du är ju bara 35.
    Vet hur det känns att noja sig så här tidigt. Jag är i v 5+3 och oroar mig över missfall rätt mycket.

• Botilda

Grattis! För vissa av oss går det verkligen fort. Njut allt vad du kan och var glad - inget blir bättre av att man oroar sig. (Fast det är ibland lättare sagt än gjort, först nu i vecka 12 börjar oron lätta lite för mig.)

• Toadette

Försök att inte oroa dig för mycket! det förstör det roliga med att vara gravid! Jag är nu gravid för tredje gången, efter 2 mf och oroade mig så mycket i början att jag inte kunde glädja mig alls. Vi väntar ju faktiskt barn och inte mf som alla här inne brukar skriva!

Svar på tråden ÖVerlycklig över att vara gravid, men nojig över att få missfall