Använder ni vanliga toppar ni som ammar eller amningstoppar?
Jag tycker det kan kännas lite "bart" att ha vanliga t-shirts på mig när jag ammar offentligt.
Är det värt att köpa amningstoppar?
Jag tycker det kan kännas lite "bart" att ha vanliga t-shirts på mig när jag ammar offentligt.
Är det värt att köpa amningstoppar?
puff
Jag använder mest mina vanliga toppar men tycker faktiskt det känns lite för naket att dra i vissa situationer då jag hatar min mage
så jag har 2 st som jag har på mig om vi tex ska hälsa på någon eller äta ute.
Jag köpte aldrig någon amningtopp och det fungerade fint ändå. Annars kan du ju täcka med en sjal eller liten filt bara.
Ammar inte offentligt men kanske kan svara ändå..
Köpte 2 amningslinne på H&M n svart och en vit, 2 st. i paket för 198kr! Värt varenda öre!
Jätte br, sköna och praktiska.. Snygga är dom också och långa vilket jag gillar!
Så tummen upp från mig!
Jag älskar min amningstoppat!
När ja inte har amningstopp så har jag ett amningslinne under tröjan, det är också kanom har ett svart och ett vitt, köpta på hm! Lite bökigare än amningstoppar men det känns inte bart och man kan använda sin vanliga tröjor.
kom på at det beror på vad man vill dölja men jag är mest ute efter att dölja magen och då är amningstoppar kanon, är det brösten man vill dölja så tycker jag dety är bättre med linne och tröja.
Jag har två amningslinnen från Lindex och har dom under tröja/top/cardigan. Funkar superbra för då när jag ammar visar jag så lite som möjligt eftersom vanliga tröjan dras upp hamnar den på bröstet och när lillkillen börjar suga kan jag dra ner det nästan intill honom så man knappt ser nån hud alls.
Men egentligen tycker jag inte det spelar nån roll hur mycket man visar. Jag känner mig bara bekvämare om jag slipper dra upp och visa hela magen=)
Jag köpte 2 st amningstoppar på H&M men jag tycker det sölas så mkt då jag ammar.. så det bliv alltid så vått på linnena då jag använde dom..
använder nu bara vanliga linnen.. har en handuk alltis brevid..
Har 3 olika amningströjor som jag fått låna 2 boob och 1 hm. Boob är överlägset bäst! När jag inte kan ha de 3 så brukar jag ha ett vanligt linne under en tshirt. När jag ska amma så lyfter jag upp min tshirt och drar ner linnet. måste alltså vara ett linne som är stort i halsen så att man kan dra ner det. Det funkar oxå bra
Har redan 8 st amningströjor/linnen - min kille är bara 8 veckor! Har ifrån HM och Mamalicious, tycker dom är kanon. Ammar överallt men vill gärna vara diskret (...) och det funkar jättebra. Cardigan över om jag vill smussla extra noga Smidigt är det iaf!! Har betalat som mest 199 för en topp, ite så farligt med tanke på att jag bor i dom nu och några månader till!