• mariahammarberg

vad göra för gott av köttkorv/fläskkorv/ isterband?

På vår affär har de "köttvecka" med bla billig köttkorv, fläskkorv, isterband men vad gör man för gott med detta?

• Svar på tråden vad göra för gott av köttkorv/fläskkorv/ isterband?
  • La Lola

Köttkorv är det vanlig falukorv du menar då?

Isterband är gott att bara steka o servera med potatismos och rödbetor.

//3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • Mollymajs

Kött korv antar ja är som fläskkorv o det är gott med bara mos eller om man gillar rotmos. Annars är det gott med pepprrottsås o potatis till det.

Isterband brukar vi skåra o fylla med hackad lök o bostongurka och äta med sill stuvad potatis o rödbetor. Vi steker då isterbanden i ugenen.

• Mollymajs

Åhhhhhh nu blev ja faktikst sugen på både korv o isterband

• getingmidja

Stek isterbanden och gör stuvad potatis till, mums!

• Graboid

När vi köper fläskkorv så äter vi det med mos och massor av senap (mosar ut korven i moset också, annars blir det inte rätt). Så gott och så enkelt. :) *blev sugen på det nu*

• Matulda

Det finns absolut inget gott att göra av varken köttkorv, fläskkorv eller isterband! *kräks*

• annca

O så gott! Tänk om de ville ha det här också!

Rotasaksgryta med fläskkorv. (Kålrot, morot, potatis, palsternacka och lite lite rotselleri kokas i grönsaksbuljong tills de blir mjuka, och korven kokas bredvid, skärs i bitar och får koka med grytan de sista minuterna.)
    Rotmos med köttkorv
    Hemlagat potatismos med fläsk- eller köttkorv
    Stekta isterband med persiljestuvad potatis och massor massor av inlagda rödbetor

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Caelum

Rotsaksgryta tänka jag också tipsa om! Brukar förutom grönsaksbuljong ha i några vitpepparkorv och lagerblad, senap till sen, gott

Svar på tråden vad göra för gott av köttkorv/fläskkorv/ isterband?