• Analoga

Hur förvarar man potatis och morötter bäst i kylen?

Jag brukar förvara dem i de påsar de ligger i när de kommer från affären, i det där facket längst ner i vårt kylskåp. De håller sig dock inte bra; påsarna blir liksom fuktiga på insidan och potatisen får rötter efter ett tag samt morötterna blir dåliga.

Ska man förvara dem utan påse kanske? eller hur gör ni?

• Svar på tråden Hur förvarar man potatis och morötter bäst i kylen?
  • annca

Har dem aldrig i kylen, utan i en mörk torr låda i skafferiet.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Himalya

utan påse har jag för mej är bäst i lådan längst ner. Eller en jordkällare om man har det. =)

• Ayya

Papperspåsar, aldrig plastpåsar. Ibland har jag dom lösa i lådan som finns längst ner i kylen.

• Namaste72

I skafferiet!

{} Allt har en mening {}
  • Stor mamma

I en korg av trä i skafferiet. Mörkt och svalt just i det skafferiet. Helst i en matkällare om ni har det. Morötter skall förvaras i sand om du har odlat dessa själv och har massor. fick detta tipset av en odlare jag praktiserade hos.

• Jiji

Vi har dom i kylen i plastpåsen man köper dem i, om man gör ett hål i påsen så kommer kondensen ut och dom blir inte blöta och äckliga utan håller sig torra länge!

• Jiji

Vi har dom i kylen i plastpåsen man köper dem i, om man gör ett hål i påsen så kommer kondensen ut och dom blir inte blöta och äckliga utan håller sig torra länge!

Svar på tråden Hur förvarar man potatis och morötter bäst i kylen?