Inreda barnrum
I höst ska vi äntligen bli färdiga att inreda sonens rum. Har ni tips på inredning - färgval, dekoration, smarta lösningar och detaljer så dela gärna med er :)
Tips på internetsidor kanske?
I höst ska vi äntligen bli färdiga att inreda sonens rum. Har ni tips på inredning - färgval, dekoration, smarta lösningar och detaljer så dela gärna med er :)
Tips på internetsidor kanske?
Jag tycker IKEA har bra förvarings serier för barn!
Och så gillar jag grönt....en mjuk mysig grön!
Nu har dottern visserligen blått....kanske ska fixa om lite här hemma.
Gjorde om min dotters rum för inte så länge sen å valde en vit å beigerandig tapet.....det är inte "barntapet" men jag tycker att det kan vara bra å hålla det ganska neutralt så slipper du tapetsera när barnet blir lite äldre å tröttnar på "bäbis"-rummet!
Sen har jag valt att ha en färg som jag använder som en röd tråd i inredningen å just nu är det grön! Inte mörkgrön utan lite mer åt lime! Typ på gardiner å sängkläder å sånt!
Som förvaring har vi en hylla från ikeas barnserie! Den går i tre steg å så kan man ha plastbackar i den! Den är kanon! Så har vi precis satt upp hyllan LACK även den från ikea men på hennes hljd där hon kan ha sin brödrost å diskställ å sånt som hon leker med vid spisen!
MAn kan ju också välja ett tema, typ sjörövare eller nått så rummet går i samma sak å inte blir för fumligt!!
Tack för tipsen!
Vi köpte en barnmatta på IKEA häromdagen. Både jag och min syster tyckte den var bedårande söt. Den är ljust "mossgrön". Jag gillar också grönt :) Tänkte att: Den kan jag nog utgå ifrån.. Väggarna i rummet är varmgula idag. Jag gillar gult men nyansen är kanske lite väl skarp då rummet litet. Visst är det så att ljusare färg gör rummet större?
Vi håller på att bygga hus. SNart färdigt. Är SÅ NÖJD med tapeterna på barnens rum!! Victors tapet köpte vi på Hornbach och djungeltapeten på tvillingarnas rum köpte jag på photowall.se bland barntapeterna. Jag har lagt in en film här på FL så kolla gärna.