• Susie

Kan man duka med plasttallrikar osv? eller papperstallrikar?

Ja...vad tycker ni? Tänkte kanske köpa nåt enkelt fint Rosa picknickset från Ikea eller nåt, vi blir ca 40 personer så att använda servisen som finns att låna känns väääldigt överambisiöst eller? Vad tycker ni? Det blir ju lite mer Flickig kalas känsla om man använder champagneglas o tallrikar i plast i nån glad färg?

• Svar på tråden Kan man duka med plasttallrikar osv? eller papperstallrikar?
  • hoppetossan23

Det gjorde vi å ingen klagade. Det kan faktiskt bli riktigt fint om man anstränger sej med servetter å dekorationer.
    Så Keep smiling är mitt tips!!

• Liten Svala

Jag tycker att du kan använda plast.

Det finns så mycket fint nu så det tycker jag visst går bra. Har själv varit på många dop där de använt både det ena och det andra och det inte riktigt det första man tänker på när man sitter och äter. Förstår ju att ni vill att det ska se fint ut och det gör det om du tar nåt lite färgglatt.

Hoppas det går bra.

• Lycke

Tycker absolut att du kan använda plats, eller kanske till och med gå på papptallrikar. Finns ju riktigt fina! Då man dessutom att någon ska stå och diska halva dagen! En fin servett och en vacker sten ovanpå skulle bli kalas!
    Lycka till!

• Jenny

Det går alldeles utmärkt med papper tycker jag - det finns ju dessutom lite tjockare o finare tallrikar man kan använda.

Själva ska vi nog ha riktigt porslin, men vi blir itne så många (max 30 st) så vi kommer ha vanligt porslin. Vi har 12 set vardagsporslin o 12 finporlin o lånar resten om det behövs.

• ronja 769

Jag tycker att plast går utmärkt.

• JsN

Självklart går det utmärkt att använda papperstallrikar, men om det finns tillgång till porslin och diskmaskin så är det mycket trevligare med riktigt porslin. (Plastbestick däremot är värdelöst) Samma med glas som med tallrikar.

• väntar o längtar

Plast funkar ju jättebra när det dessutom är sommar = lite enklare, lite roligare... Piffa till med servetter och blommor.

Svar på tråden Kan man duka med plasttallrikar osv? eller papperstallrikar?