• Hemliga 72an

Någon mer som har barn som har gjort magnet röntgen på hjärnan?

Hur gick det för er? Visade det något? Varför gjorde ni det?

På Djohnny har ju suturerna gått upp och dom misstänker vätskeansamling eller tumör. Ska göra magnetröntgen näste vecka.

Tacksam för alla svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-27 17:33
    Har skrivstopp och återkommer imorgon kväll!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-28 09:19
    Menar CT skalle!

• Svar på tråden Någon mer som har barn som har gjort magnet röntgen på hjärnan?
  • miss nöjd

ps: inte för att vara dum eller så men magnetkameraundersökning är INTE röntgen! Det hanldar inte om röntgenstrålar utan magnetism. MR är alltså INTE magnetRöntgen....

• miss nöjd

men ja. min son har gjort detta. De var för att se om det var vätska elelr blödning eller dyl där inne. Visade dock endast att allt såg bra ut som tur var!

• Hemliga 72an

förtydligar mig då!
    datortomografi - ct skalle!

nöjd?

• miss nöjd

men då handlar det inte alls om magnetröntgen ju.

Men ja- vi har gjort ct också. Av samma skäl. Och det gick bra.
    Jobbar även med CT- är det ngt du vill veta?

Och varför är du så snäsig? Det är väl bra att du får veta vad som är rätt? Det är STOR skillnad på att göra ct och MR....

Hemliga 72an skrev 2008-08-27 14:20:13 följande:

förtydligar mig då!datortomografi - ct skalle!nöjd?
  • Hemliga 72an

miss nöjd skrev 2008-08-27 14:24:10 följande:

men då handlar det inte alls om magnetröntgen ju. Men ja- vi har gjort ct också. Av samma skäl. Och det gick bra. Jobbar även med CT- är det ngt du vill veta?Och varför är du så snäsig? Det är väl bra att du får veta vad som är rätt? Det är STOR skillnad på att göra ct och MR....Hemliga 72an skrev 2008-08-27 14:20:13 följande:
    Jag är ledsen för att min son är sjuk och därför tar jag illa upp av allt!
    har du varit med om något barn där suturerna öppnat sig? Dessutom ska hans Torticollis också kollas upp då.
  • miss nöjd

nej. "tyvärr" inte. Men jag förstår hur du känner det. Det är fruktansvärt att ha sjuka barn och gå igenom detta.

• USK

Hoppas allt går bra. Min son blev röntgad vet inte om det var ct eller mr så jag vågar inte skriva säkert. Men han åkte in i en stor maskin sen fick han inte röra sig. Man fick inte ha något magnetiskt på sig så jag tror att det var mr. Det tog typ 40 min.

• Hemliga 72an
    USK skrev 2008-08-27 15:27:13 följande:
    Hoppas allt går bra. Min son blev röntgad vet inte om det var ct eller mr så jag vågar inte skriva säkert. Men han åkte in i en stor maskin sen fick han inte röra sig. Man fick inte ha något magnetiskt på sig så jag tror att det var mr. Det tog typ 40 min.
    Så ska han också göra.
  • USK

Han hade en kärlmissbildning i hjärnan. Tror han gjorde en datortomografi för han fick röntgen strålar och det får man inte av mr. Men jag har förträngt det så jag kommer inte i håg.

Lycka till håller tummarna.
    Vart ska ni göra det?

• miss nöjd

LÄt det väldigt mkt? Som ett doft starkt DUNKDUNKDUNK när bildserierna togs? Och han fick ha hörlurar?

USK skrev 2008-08-27 15:36:03 följande:
    Han hade en kärlmissbildning i hjärnan. Tror han gjorde en datortomografi för han fick röntgen strålar och det får man inte av mr. Men jag har förträngt det så jag kommer inte i håg. Lycka till håller tummarna.Vart ska ni göra det?
Svar på tråden Någon mer som har barn som har gjort magnet röntgen på hjärnan?