• jungfru76

Mina vänner-bok till dop?

Såg på dopguiden.se där dom tipsade om att man kunde göra en mina vänner-bok från barnets perspektiv. Är det någon som gjort en sån och isf vad skriver man i? Tyckte det verkade vara en kul grej för gästerna att fylla i under dopkaffet:)

• Svar på tråden Mina vänner-bok till dop?
  • ElinC

Jag gjorde en variant på det. Jag tog vanliga papper, lite tjockare sort. Sen doppade jag sonens fötter i vattenfärg och gjorde små fotavtryck. Dessa lade jag på borden vid dopkaffet. Så fick alla gäster skriva någon liten hälsing till sonen.

• Caranlachiel

Gjorde något liknande på vår bröllopsdag... Men det behöver väl inte vara svårare än såhär:

Min relation till dig
    Vem/vilka kom jag hit med
    Detta önskar jag inför din framtid

Vecka 11 - and counting!
  • Caranlachiel

Hmmm man skulle ju kunna vidareutveckla iofs... Detta blir ju en ren gissningslek, men lär vara riktigt kul att läsa för barnet när det blir äldre.

Detta tror jag att du kommer jobba med
    Den egenskap hos dig jag tror andra kommer uppskatta mest
    Den här klädstilen tror jag du kommer välja i tonåren
    Jag tror du kommer flytta hemifrån när du är ____ år gammal
    Detta tror jag att du kommer bråka mest med dina föräldrar om

Osv...

Vecka 11 - and counting!
  • norgesessan

När jag var liten hadde jag och många andra en hjärtformad bok med blanka papper..i den skrev alla man kände nåt , och ritade nåt...den tyckte jag var skojig att titta i när jag blev äldre..kanske ett norskt fenomen....

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • jungfru76

Åh vilket bra förslag att skriva så där om ex. vad tror du jag kommer ha för klädstil:) Den tar jag. Fler förslag på frågor?

Svar på tråden Mina vänner-bok till dop?