• Emma w S

Hjälp! Min mans vita pikétröja blev rosa!

Såklart har en ny röd tröja hamnat med i tvättomgången med de fina pikétröjorna! Nu är dem rosa! Vad ska jag göra?
    Jag har klorin hemma, är det något som funkar och hur doserar jag isåfall?

• Svar på tråden Hjälp! Min mans vita pikétröja blev rosa!
  • Spindelskratt

Är tröjan hlet vit så släng den i en hink med vatten o klorin. Vet inte dosen men jag bara häller i tills det blir lagom. Låt stå över natten o tvätta imorgon.

• Emma w S
    Buttelina skrev 2008-08-27 14:50:01 följande:
    men rosa är väl fint
    Haha, jo visserligen, men hans två nya redgreen tröja inköptes för att de var just vita. Stackaren kommer bli helt förtvivlad
  • mimmi 1

har du ingen klorin hemma, så prova att tvätta med ättika... det ska hjälpa mot missfärgad tvätt... 1,5 dl till ett vanligt tvättprogram..(eller blötlägg med samma mängt i en hink med vatten, och tvätta sedan som vanligt)

• Emma w S
    mimmi 1 skrev 2008-08-27 14:53:34 följande:
    har du ingen klorin hemma, så prova att tvätta med ättika... det ska hjälpa mot missfärgad tvätt... 1,5 dl till ett vanligt tvättprogram..(eller blötlägg med samma mängt i en hink med vatten, och tvätta sedan som vanligt)
    Jag har klorin hemma.
    Har lagt kläderna i en hink med vatten och klorin nu, men jag ska kanske tvätta dem istället?
  • mimmi 1

låt dom ligga ett par timmar.. rör om under tiden, så hela plagget är under ytan.. sen tvättar du , för klorin luktar vidrigt!!!

• Emma w S

Ville bara säga att de blev vita igen!
    Lade dem i en balja med vatten och klorin i drygt en timme, sen in i tvättmaskinen på ett vanligt program och vips så var dem vita igen
    Tack för era råd

Svar på tråden Hjälp! Min mans vita pikétröja blev rosa!