• kokoskärlek med bubblor

Operation: Bli snygg på en vecka!

Ok, ta detta med en nypa salt nu.
    Jag ska på bröllop om en och en halv vecka. Skitkul ska det bli!
    Men gah! Sommaren har satt sina spår och visst har man något kilo för mycket runt magen Tycker om min kropp (egentligen) men vill känna mig tipptopp (i klänningen som jag ännu ej köpt )
    Liiite fräschare och liiiite schnyggare helt enkelt
    Inte brytt mig om utseendet alls i sommar ju. Skönt!
    (Har egentligen lite svårt för liknande snabblösningar och förespråkar väl snarare ett allmänt sunt leverne om man vill känna sig bra i kroppen; men känner att jag behöver en liten kick nu inför festen och ja..hösten).
    Ok - nog skitsnackat.
    Frågor:
    - Har du lyckats tappa 1-4 kilo på någon vecka, i så fall - hur? (inget pulver tack).
    - Jag har inte vaxat benen på år och dag - vågar jag riskera att göra det eller finns risken att man får utslag eller så när det var så längesedan?

• Svar på tråden Operation: Bli snygg på en vecka!
  • pumpkinhead

jag hade köpt en lång korsett. alltså en korsett från under brösten (dom vill man ju kanske inte platta till) och ner en bit på låren. du får skitsnygg figur samt en jättebra hållning. benen hade jag nog skippat o kört me strumpbyxor för säkerhets skull

• pumpkinhead

alltså att ha under klänningen haha

pumpkinhead skrev 2008-08-27 16:00:43 följande:
    jag hade köpt en lång korsett. alltså en korsett från under brösten (dom vill man ju kanske inte platta till) och ner en bit på låren. du får skitsnygg figur samt en jättebra hållning. benen hade jag nog skippat o kört me strumpbyxor för säkerhets skull
    Ok, ska kolla det - former är vackert!
    Vill helst ha en relativt kort klänning och tycker det är rätt fult med strumpbyxor egentligen (finns dock undantag) så ska försöka med barbent. Kanske testar med vax på några centimeter först och ser vad som händer
    Var finns sådana korsetter förresten?
  • Haraaz

Drick bara vatten och cykla 2 km om dagen ^^

• thessires

Ut och powerwalka varje morgon, ät massor med frukt & grönt och drick bara vatten och te! Dra ner på allt sött, salt och onyttigt fett (inte t.ex olivolja och fet fisk.. det är bra fett ). Jag hade nog rakat benen och hoppat över vaxningen... inte kul OM det blir rött och irriterat. Köp en bra brun utan sol och börja att grunda en snygg bränna redan nu (benen). Glöm inte att peela innan!

Du kommer att vara supersnygg på festen !

ps.. glömde skriva; skippa allt vitt bröd och all pasta under veckan. Fullkornspasta går bra.

Tack för tipsen
    Idag har jag bara ätit frukt och mina vitaminer. Massa vatten och kaffe (måste!)
    Planer på att äta ytterst lite, men inte så jag svimmar nästan bara frukt och grönt alltså. Vatten, vatten, vatten. Och lååånga promenader varje dag.

• Domessa

Skippa alla kolhydrater. Ät sallad och proteiner. Drick inte FÖR mkt vatten för kroppen samlar på sig det och man blir pluffsig. Drick vatten som du gör en vanlig dag. Men ta en eller två koppar extra kaffe. Det är vätskeutdrivande.
    Ät stark mat, det ökar ämnesomsättningen och sätter igång magen.

Detta är inget man ska göra länge för det kan förstöra kroppen men för under en vecka eller två är det ok.

Du kommer märka direkt.

• Miss T

Tjena tjejen, här ser du mig igen.

Jag har börjat hänga på gym i ca 2v, vet inte om det har hjälpt. MEN det jag tyckte hjälpte var powerwalk. Jag går inte så mkt att jag flåsar och så utan mer att jag blir svettig, känns i musklerna. Viktigaste märkte jag att få med överkroppen. 
    Förstår du? Att du rör på armarna samtidigt du medvetet rör på magen/midjan också. Tänk dig att du går samtidigt som du har en rockring. Sen försöker jag vicka på rumpan också. Det känns jättemkt vid backar o sånt.
    Du bör kunna göra detta varje dag utan att kroppen tar skada. Jag går 2-3e dag, vill gärna göra det varje dag men vågar inte riktigt pga knät. Jag slänger inte armarna hur som helst utan jag försöker känna efter vilka muskler/var på kroppen det känns.

Ang vax, jag skulle rekommendera dig gå till salong. Inga risker för skada(?) eller mer smärta och inga rester/"hårfläckar".

Om du är beskymrad över magen så kan du skaffa en korsettliknande som börjar under bröstet och slutar vid troskanterna.

• eileme84

du ska iaf inte dricka läsk innan eller nåt kolsyrat för det gör att det blir luft i magen o den kan bli nån cm större :P  tillfällit då asså

-ÄLskar min Son Theo-
  • Miss T

Domessa påminde mig om en kompis som hade en aning konstig bantningskur. Det hela varade i ca 10 dagar och gick ut på att varje dag skulle hon äta specifika saker. tex ena dagen endast frukt, andra dan kan vara endast sallad. Hon har ett schema som stod vilken dag hon ska äta vad. Det funkade för hon gick ner några kilo. Men jag gissade på att hon gick upp igen kort därefter, för hon gjorde det med några månaders mellanrum.

Svar på tråden Operation: Bli snygg på en vecka!