• Mia W

Teater eller annan trevlig aktivitet för barn i Umeå?

Hejsan!

Jag undrar om någon härinne har tips på någon trevlig aktivitet för barn i 4-årsåldern. Min dotter är fyra år och har hittills inte deltagit i någon aktivitet och jag undrar om någon kan tipsa om något roligt och kravlöst trevligt för barn här i Umeå. Har funderat på Umeå dansskolas pyttedans eller om det finns någon teaterförening som har något för barn. Min dotter är mycket rörlig och social och det vore roligt att låta henne använda detta tillsammans med andra barn utan att det ska kännas kravfyllt. Hon gillar djur och jag själv hade häst som barn men vet inte om det finns någon variant där yngre barn får umgås med djur (då de är för små för ridskolor). Alla tips mottages tacksamt!

/mia

• Svar på tråden Teater eller annan trevlig aktivitet för barn i Umeå?
  • UmeåElin

Hej Mia!

Vet att det på Röbäck finns något som heter Ridlekis, vilket är en sorts ridskola för yngre barn (vet ej hur unga) där kontakt med hästarna står i centrum och de bara rider ibland.

Gymnastik finns för små barn. Umeå gymnastikförening vet när var och hur.

En del av barnen på min förskola går i pyttedans, tror det är i Sagagallerian de dansar.

• Mia W

Tusen tack för tips! Ska kika upp dem! Det där Ridlekis låter ju jättebra för en djurtokig liten tjej (och hennes lika djurvänliga mor).

Fler tips? Försöker skanna av allt möjligt just nu.

Svar på tråden Teater eller annan trevlig aktivitet för barn i Umeå?