• steqve

Multivitamindryck UTAN sötningsmedel

Hej!

På ICA mm kan man köpa olika typer av multivitamindrycker, men alla innehåller sötningsmsdel, vilket jag inte är så förtjust i.

Kan ni tipsa om vitamindrycker (gärna multi) som INTE innehåller sötningsmedel, och helst inte heller extra socker?

• Svar på tråden Multivitamindryck UTAN sötningsmedel
  • Familytime

Ja, det blir en äcklig dricka det. Varför inte bara mixa ihop en egen?

• steqve

Hmm...för jag är ungkarl Nej, det är ren och skär lathet. Jag vill kunna köpa en dryck som åtminstone känns någorlunda sund. Jag har lite svårt för att sätta i mig sötningsmedel. Det finns ju färskpressade juicer som t.ex innehåller C-vitamin och inget extra socker eller sötningsmedel. Dom är goda - men skulle önska en sådan men med lite fler vitaminer.

• Familytime
    steqve skrev 2008-08-27 16:18:01 följande:
    Hmm...för jag är ungkarl Nej, det är ren och skär lathet. Jag vill kunna köpa en dryck som åtminstone känns någorlunda sund. Jag har lite svårt för att sätta i mig sötningsmedel. Det finns ju färskpressade juicer som t.ex innehåller C-vitamin och inget extra socker eller sötningsmedel. Dom är goda - men skulle önska en sådan men med lite fler vitaminer.
    Ja, det var väldans... Ungkarl... Ja, det köper jag. Tyvärr har jag inga tips att ge dig, fast Brämhults juicer och drycker är ju helt naturliga utan vare sig konserveringsmedel eller extra sötma. De är dyra, men OERHÖRT GODA! Köp på! Finns i både en liters-flaskor och i små flaskor!
  • steqve

Jo, dessa är goda. Men dom där med sötningsmedel är rusktigt billiga. Inte utan att man undrar hurpass nyttiga dom egentligen är

Jag får titta på Brämhults (tyvärr finns inte den med hallonsmak i min lokala butik *sorg*) och se om jag skall fortsätta med dem.

Annars letar jag vidare, eller hoppas på att någon här på FL har ett bra tips

• Vhilma och Victor

Brämhults har man hört bra om.. Har ej testat.

Svar på tråden Multivitamindryck UTAN sötningsmedel