• Anonym (Student)

Ni som pluggar heltid, jobbar extra och har barn?

Hur hinner ni med?
    Jag pluggar heltid på universitetet och har en son på 1 år.
    Studierna är krävande och tar mycket tid men jag skulle behöva jobba extra för ekonomin. Men skulle jag jobba skulle jag knappt ha tid för familjen och absolut inte för vännerna.
    Får sådan ångest av detta. Hur hinner ni andra med egentligen?

• Svar på tråden Ni som pluggar heltid, jobbar extra och har barn?
  • Jättesuris

Skaffa ett extrajobb där du kan plugga samtidigt som du jobbar. T ex spärrvakt etc

• Majsan70

Jag satte mitt liv på vänt de tre åren jag pluggade. Barnen gick före allt däremot. Jobbade xtra på helger o lov om jag kunde, men hade ändå ganska mycket tid med barnen.

Man får ju prioritera vad man vill ha ut av livet och om vännerna är viktigare än en utbildning tex.

• Anonym (Student)

ok finns tyvärr inga spärrvakter här
    Jag skulle vilja jobba en dag i veckan eller liknande men det är kanske svårt att få ett sådant jobb. Vill kunna välja själv. Inom vården där jag jobbat tidigare vill de man ska jobba så mycket så det blir svårt.

• 1814

Testa typ academic work, de brukar ha såna jobb.
    Skicka cv och ring och be om jobb hos typ Calyptus (?), RetailHouse och andra eventföretag, då jobbar man lite som man vill, någon eller några dagar/kvällar i veckan.

♥ bebis i magen ♥
  • Ametrin

Jag har pluggat sen januari på universitet o jobbar tio-femton timmar i veckan, fast jag har haft turen att ha ett jobb där jag helt kan bestämma mina arbetstider o även jobba en del hemifrån. Mina barn är två och tre o jag tycker det passar jättebra att plugga när barnen är små just för att man är mer flexibel o man faktiskt kan ha lite kortare dagar o läsa på kvällstid.

Jag går i och för sig på väldigt få föreläsningar utan pluggar mest själv, vilket oxå gör att man kan planera sin tid bättre. Men det gäller ju att ha självdisciplin om man ska hinna det man ska.. Och prioritera det som är viktigt