• Bebis 2005

Dopklänning - virkad eller i tyg?

Ja, vad tycker ni, jag har nämligen två alternativ o välja på!
    Såklart väljer VI i slutändan, men det vore kul o höra era åsikter!

Min dopklänning: vit i bomullstyg med spetskrage, ganska enkel/vanlig, rosa band
    Sambons: virkad vit klänning (finns i mitt galleri) med rosa band

Vilken skulle ni ha valt?! (dopet är i september)

• Svar på tråden Dopklänning - virkad eller i tyg?
  • Norahs mamma

Den virkade... Jättefin!

• olly

Hej.. tycker att det är lite roligt att använda den "Hemmagjorda" den såg ju jättefin ut oxå!!

• Xera

Det är ju lite svårt att säga när man bara har sett den ena. Men jag hade nog kört på den virakde. Vi hade en virkad till Ebba som jag hada nrä jag döptes. Tror att det är min mormor som har gjort den.

• Tjohalia

den virkade...
    vi hade en virkad på Jolines dop, samma som jag är döpt i, fast vi hade vinröda rosetter istället för rosa som det var när jag blev döpt...

• Bebis 2005

Fler som vill tycka till???

• monnie

Jag tycker att den virkade var jättefin, vi ska ha min gamla dopklänning som också är virkad, det är lite roligare än en i tyg tycker jag, sen är det ju roligt att det är min mamma som har virkat den...

• A lie

har ju inte sett din klänning, men den virkade var jättefin!!!

• Micaela

Håller med, den virkade ser jättefin ut! Men det hade vart kul att se den andra med!

• Bebis 2005

Jag har inte den andra hemma o mina föräldrar bor 50 mil härifrån
    Men jag ska ta kort på den i sommar när vi ska dit.

• ronja 769

Jag hade valt tyg på sommaren. Eftersom den virkade kan göra att barnet blir för varm.

• Bebis 2005

Men dopet är inte förrän i september så då är det nog inte för varmt

• Fru Indosaurie

Jag har ju inte heller sett den i tyg men jag röstar för den virkade. jag håller på att sticka en dopklänning nu och ser ju hur vacker den blir.
    Himla roligt att ha en hemgjord som det ligger mkt arbete bakom.
    Det känns lite mer speciellt på nåt sätt..

Men vad vet jag, den andra är säkert himla fin och det blir inte lätt att välja =)

• fru bengtsson

Tycker den virkade var jättefin, men som sagt är det svårt att ha någon egentlig åsikt när jag bara sett den ena!
    Lycka till med dopet och allt annat iaf!

• jesslin

Den virkade var jättefin. Påminner lite om den Sofia hade när hon döptes.

Svar på tråden Dopklänning - virkad eller i tyg?