• MIL

Hög temp vid mens?

Hej! jag väntar på min mens och i går fick jag som lite mensvärk och en liten brun flytning, skulle ha haft den i torsdags. Tog tempen nu och den var på 36,3 är det mensen som kan vara på g eller? vill att den ska komma så man kan sätta igång igen

• Svar på tråden Hög temp vid mens?
  • Netrios

Svårt att svara på. 36,3 låter inte speciellt hög i mina ögon men det beror ju såklart på vad din vanliga temp ligger på.

Hur säker är du att du hade äl då du trodde att du hade det? Kanske den var lite sen denna månad?

• Kejsarinna

ja man säger att den sjunker precis innan mensen kommer.... jag har tvärt om just nu och hoppas väl lite på att man är gravid för det.

• MIL

jag hade äl den 9/6 för att jag testade med cb ältest och det gav utslag. Jag brukar ha nånting på 35, 6-7, det är bara att fortsätta vänta på mensen!

• nojjan

Är tempen hög efter ÄL eller? Och sen sjunker den precis innan mens?
    Hur många graders skillnad handlar det om egentligen?? Är minsann lite nyfiken o intresserad av det där... Kraaam

• Netrios

nojjan:
    ja, tempen ska vara hög och hålla sig hög ända fram till bim då den då sjunker om man inte är gravid.

Jag har en temp som ligger runt 36,7-36,9 i vanliga fall, finns vissa dagar då den är lägre osv. Men i snitt ligger den däromkring. Efter äl är den runt 37,0-37,3

• smilli

Jag har en temp på ca 35.8-35.9 innan ÄL och mellan 36.2-36.5 efter ÄL, MEN det är kurvan som är intressant INTE specifika temperaturer. Man måste därför tempa hela cykeln och tempen ska tas samma tid varje morgon innan man stiger upp ur sängen. Lycka till!

• Kejsarinna

hur lång tid innan mensen kommer sjunker tempen då?

• Netrios

Min brukar sjunka samma dag, ev. dagen innan.

• palmrosi

hej tjejer! jag har tempat prcis innan jag gick upp i dag och hade temp på 36,7 är de högt?

• smilli

den kan nog sjunka nån dag innan, samma dag eller dagen efter. det är individuellt mao

• smilli

Palmrosi: titta på mitt första inlägg i tråden

• Kejsarinna

men vad har man då för nytta av att ta tempen om man inte vet att man kanske är gravid förrens mensen har kommit och då tempen sjunker.

Nu e jag lessen... trodde att tempen sjönk några dagar innan.

• smilli

Kejsarinnan: tempen används ju för att kolla ÄL inte graviditet

• Netrios

Kan vara intressant och veta när man har äl och om man hade det. Tempen är mer trovärdig än vad äl-test är har jag hört.

• Kejsarinna

ok... men jag hoppades bara på att man kunde få lite förhoppningar bara...

Min BIm är lite osäkert när det ska infalla så därför tänkte jag att man kunde använda sig av tempen för att se när det kanske är lite mer säkert.

hade vart kul om det hade funkat... typ att man hade ännu högre temp om man var gravid. jag har nämligen aldrig haft så mycket högre temp efter ÄL än vanligt.

Svar på tråden Hög temp vid mens?