• Heleri

Letar stickmönster till mjukisdjur (apa m.m.)

Är det någon som vet var man kan hitta stickmönster till mjukisdjur (måste vara på svenska)? Jag har letat på bibblan men utbudet var väldigt dåligt här tyvärr. Det jag främst är ute efter är mönster på t.ex. en apa med väldigt långa ben och armar, men egentligen duger det med vad som helst om det inte finns det jag söker

• Svar på tråden Letar stickmönster till mjukisdjur (apa m.m.)
  • Garderobshylla

jag har ett vrikmönster till en apa, finns i en handarbetstidnin g jag köpt på ika, så har du tur kanske tidningane fortfarande finns kvar!

• stenfalk

Kan tyvärr bara erbjuda på engelska, men de är oftast mycket lättare att förstå än svenska mönster.
    Här finns massa mjukdjur:
    knittingpatterncentral.com/directory/animals.php

Här är en apa tex:
    knittedtoybox.blogspot.com/2008/04/monkey-moo.html

Vet att det finns en svensk bok som heter "Sticka mjuka djur" också. Men jag vet inte om det finns någon apa i den.

Söker du på Amigurumi så kan du säkert hitta mönster på virkade apor och andra djur också.

• Heleri
    stenfalk skrev 2008-08-30 09:32:07 följande:
    Kan tyvärr bara erbjuda på engelska, men de är oftast mycket lättare att förstå än svenska mönster.Här finns massa mjukdjur:knittingpatterncentral.com/directory/animals....Här är en apa tex:knittedtoybox.blogspot.com/2008/04/monkey-moo...Vet att det finns en svensk bok som heter "Sticka mjuka djur" också. Men jag vet inte om det finns någon apa i den.Söker du på Amigurumi så kan du säkert hitta mönster på virkade apor och andra djur också.
    Tack så mycket för tipsen! Hade ingen aning om det där med amigurumi, verkar ju finnas en hel del skoj när jag Googlade
  • Garderobshylla
    Heleri skrev 2008-08-29 20:25:09 följande:
    Vad heter tidningen?
    kreativ stickning, det är ett tag sen den kommit ut så jag vet inte om det nummret finns kvar i handeln, men du kan ju kolla.
  • Heleri
    ullson skrev 2008-09-05 07:55:48 följande:
    madebyyou.se har massor av fina mönster....
    Ja, jag hittade den sidan och har köpt tre mönster - jättefina!
Svar på tråden Letar stickmönster till mjukisdjur (apa m.m.)