• Faster2007

Halsont -vilken halstablett kan man ta?

Börjar bli jätteförkyld med halsont. Läste på Mucoangin och det fick man inte ta. Ngn som vet ngn man får ta mot halsontet? strepsil?

Hur är det med nässpray? Är otrivin ok?

Tack på förhand för bra svar! =)

• Svar på tråden Halsont -vilken halstablett kan man ta?
  • Lucian Caesar

tror du får använda alla nässpray, å bafucin halstabletter skall vara ok om jag minns rätt tror strepsils e ok oxå men kolla på fass.se så får du rätt information

• Faster2007

Tack för hjälpen! Tänkte inte på att man kunde kika på fass.. Blir att köpa strepsils i morrn om ontet inte är övergående

• Kajak

Annars kan du kolla med personalen på Apoteket.

Dom kan ge dig olika halstabletter som passar oss gravida.

Lycka till, hoppas halsont försvinner fort.

• Faster2007

Förkyln. bröt ut mer i natt så nu är jag hemma från jobbet idag och i morgon. Sambon köpte hem halstabletter (strepsils och bafucin-mintsmak) nu på lunchen + mer alvedon brus så nu blir det vila, massa te, paprika och kanske apelsin och ngn enstaka alvedon (vill helst inte stoppa i mig ngn medicin alls men blir det för tungt med huvudvärk och annat så får jag väl ta ngn.)

Bäbisen i magen verkar må bra iaf och det är huvudsaken, h*n är vaken nu och rör om litegrann... =)

tack för tipsen!

• Kajak

Alvedon FÅR du äta.
    Men impren o Ibumentin ska du INTE äta.

Så det är inte fara.

Tjejer tar ett par alvedon när dom har ont pga förvärkar eller har värkar.
    Det får man oxå på BB om man ber om det.

• Faster2007

Jo jag tar alvedon men bara en åt gången nu när jag är gravid, tar alltid två annars. det är väl så att det är ok att äta tab. med paracetamol (stavn?) men inte med ibuprofen.

Det trista är att jag känner mig mer sjuk idag än igår.. tröttare mer huvudvärk tätare osv. halsontet är det som faktiskt inte är lika illa. Kanske är influensa jag åkt på, o jag som ska på bröllop i morgon... får se hur det går.. =/.

Mer vila och apelsin, te nu så kanske det är bättre till i morgon! =)

Svar på tråden Halsont -vilken halstablett kan man ta?