• Antons mamma

Avföring i form av "hårda kulor"

Min son på snart 1 år har under ett tag bajsat hårda små kulor. Någon som vet vad detta kan vara eller vad det beror på? Han äter och dricker bra och brukar vanligtvis bajsa 1 gång om dagen.

• Svar på tråden Avföring i form av "hårda kulor"
  • Aljen

skulle kalla det förstoppning, mera vatten o nåt lösande tror jag skulle göra susen typ kiwi

• Silverkatten06

Håller med ovanstående, mer vatten! Andra saker som kan hjälpa magen är vindruvor, russin, katrinplommon, päron... Har han mer besvär av det än lite frukt råder bot på kan jag rekommendera laktulos som finns receptfritt på apoteket.

• AnnaKD

Min Anton var också väldigt hård i magen under en period och bajsade som små kulor...såg ut som små harkluttar nästan..haha. Jag gav honom då Katrinplommonpure (från 4 månad) och redan nästa dag bajsade han mycket bättre. Tror också att det är bra att ge mycket frukt och vätska!

• mmb

Min barnmorska sade att man ev gav för mycket frukt och fibrer och för lite fett...jag ger olja i vällingen nu och hoppas att det skall bli bättre. Är lite bättre tycker jag, har gett det i en vecka nu. Lycka till!!!

• millan

Linfrö är jättebra! Det får min son varannan dag i filen tillsammans med flingor.

Svar på tråden Avföring i form av "hårda kulor"